Performancing Metrics

آمریکا خواستار کاهش تنش میان روسیه و اوکراین شد | اتاق خبر
کد خبر: 364659
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 20:52
وزارت خارجه آمریکا خواستار کاهش تنش در روابط میان روسیه و اوکراین شد.

اتاق خبر: «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار کاهش تنش ها میان روسیه و اوکراین شد.

«الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود در این باره اعلام کرد: ما نگران افزایش تنش ها در نزدیکی مرز کریمه و اوکراین هستیم.

ترودو در ادامه افزود: از دو طرف می خواهیم از انجام هرگونه اقدامی که تنش ها در این منطقه را افزایش دهد، خودداری کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته در واکنش به گزارش سرویس امنیتی این کشور در خصوص خنثی سازی طرح های تروریستی نیروهای اطلاعاتی اوکراین در شبه جزیره کریمه اظهار داشت که «کی یف به جای توسل به راه حل های مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران اوکراین، به اعمال تروریستی روی آورده است».

رهبر روسیه در گفتگو با خبرنگاران گفت که اوکراین «در حال انجام یک بازی خطرناک است» و اقدامات کی یف «احمقانه و جنایتکارانه» است.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفته بود: با توجه به آنکه بخش مدیریت اطلاعاتی در وزارت دفاع اوکراین به طرح ریزی این حملات تروریستی ناموفق در شبه جزیره کریمه متهم است، دیدار با مقامات کنونی اوکراین جهت یافتن راه حلی برای بحران این کشور «بی ثمر» خواهد بود.

گفتنی است که رهبران کشورهای روسیه،‌ اوکراین، فرانسه و آلمان قرار بود در حاشیه نشست آتی «جی۲۰» در چین در خصوص روند صلح در اوکراین با یکدیگر گفتگو نمایند.

شایان ذکر است که سرویس امنیت فدرال روسیه- اِف اس بی- روز چهارشنبه اعلام کرد که گروهی از جاسوسان و مأموران مخفی را در کریمه و در مجاورت مرز اوکراین شناسایی کرده و وسایل منفجره و مهمات مورد استفاده نیروهای ویژه ارتش اوکراین را از محل اقامت این افراد پیدا کرده است. «اف اس بی» همچنین اعلام کرد که طی هفته جاری چندین مورد از تلاش گروههای تروریستی و مهاجم اوکراینی برای ورود به این منطقه توسط نیروهای روسی عقیم مانده است.

مقامات اوکراینی گزارش سرویس امنیتی روسیه در خصوص طرح تروریستی «کی یف» را رد کردند و در مقابل مسکو را به فتنه انگیزی متهم می کنند. «دمیترو کولبا» نماینده دائم اوکراین در شورای اروپا با مقصر دانستن روسیه در تشدید بحران، در پیام توئیتری خود نوشت که مسکو [با این اتهامات] «واکنش غرب را می آزماید».

منبع: مهر

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید