Performancing Metrics

اقدامات انجام شده عام المنفعه به اطلاع عموم برسد | اتاق خبر
کد خبر: 364696
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 05:23
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور:
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور خواستار اطلاع رسانی اقدامات در حوزه سلامت درکشور شد.

اتاق خبر: سیدرضا نیری و هیئت همراه در این بازدید با آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و سلامت آشنا شدند.
وی پس از بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه برکت، اقدامات انجام شده در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، مدرسه‌سازی، بیمه، سلامت، دارویی، عام‌المنفعه و خدمات پربرکتی را که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ محرومیت‌زدایی به اجرا درآمده‌اند، ستودند.
در جریان این بازدید، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه، به تشریح اقدامات و دستاوردهای بنیاد برکت در زمینه‌ محرومیت‌زدایی پرداخت.
وی اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، توسعه‌ خدمات زیربنایی، مدرسه‌سازی، ساخت مسکن محرومین و مراکز فرهنگی- مذهبی، ارایه‌ی خدمات مالی و حمایتی، ارتقای عدالت در سلامت الکترونیک با اولویت پوشش مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته و کمک به استقرار فرآیند تبدیل ایده به محصول با همکاری مراکز دانش‌بنیان را از اهم فعالیت‌های بنیاد برکت در 9 سال گذشته بر شمرد.
به گفته‌ نوروزی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در حوزه‌ سلامت، از جمله ارایه‌ طرح سلامت الکترونیک، تولید داروهای هورمونی، داروهای درمان سرطان و بیماری‌های قلبی و درمان دیابت، اقدامات ویژه‌ای انجام داده است.
وی ساخت مدرسه در مناطق محروم را از دیگر اقدامات بنیاد برکت برشمرد و گفت: تاکنون قرارداد ساخت‌ 900 مدرسه با ظرفیت پذیرش حدود 104 هزار دانش‌آموز منعقد شده که از این تعداد 700 مدرسه افتتاح یا به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود:‌ تمامی مدارسی که پس از ساخت از سوی بنیاد برکت به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شوند، به امکانات جدید کمک آموزشی مانند تخته‌های هوشمند مجهز هستند.
مدیرعامل بنیاد برکت همچنین به ارایه‌ گزارشی از خدمات مالی، بیمه‌ای و حمایتی به مردم مناطق محروم، مانند هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان، ام‌اس و بیماری‌های کلیوی و تالاسمی و همچنین حمایت‌های مالی و بیمه‌ای ایتام پرداخت.
سید رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت در ادامه این دیدار با تجلیل ازهمت والای مسئولان بنیاد برکت به خصوص دکتر مخبر و دکتر نوروزی، گفت: این عملکردها و اقدامات موثر باید به اطلاع عموم رسانده شود که چگونه با اراده جهادی و با کمترین پرسنل این خدمات به مناطق محروم ارائه می شود.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه ساعت ها وقت نیاز دارد، بیان کرد: مجمع خیرین سلامت از بدو تشکیل تاکنون در جذب مشارکت های مردمی در زمینه تجهیز و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی توفیقاتی داشته که امیداریم با همکاری بنیاد برکت بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
مدیر عامل بنیاد برکت نیز با تقدیر از دبیر کل مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: هرکجا که نیت خیر با آموزه‌های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی با عنایت به منویات مقام معظم رهبری باشد شاهد پیشرفت کارها هستیم که امید داریم که این بازدید آثارخوبی برای ارائه خدمت به محرومان در مناطق محروم به همراه داشته باشد.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشوربا تقدیر از تلاش های خیرین سلامت در کشور، گفت: خیرین حوزه سلامت اقدامات شایسته ای در زمینه کمک به رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار داشته و امیدواریم در این زمینه توفقیقات بیشتری حاصل گردد.
بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، ایشان در دفتر یادبود نمایشگاه مرقوم کرده‌اند: «با استعانت از درگاه خداوند متعال و در سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) توفیق حاصل شد تا در معیت همکاران مجمع خیرین سلامت کشور از نمایشگاه برکت و دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بازدید و شاهد اقدامات، ابتکارات، اختراعات و تلاش‌های مؤثر و اثربخش عزیزان در عرصه‌ی اجتماعی کشور و کمک به رفع مشکلات جاری جامعه‌ اسلامی باشم. خداوند منان را شاکرم که این توفیق نصیب گردید و واقعاً از کارهای ارزشمند عزیزان نهایت سپاس را دارم و عاجزانه از درگاه باعظمت الهی درخواست دارم که این تلاش‌ها را ذخیره‌ عالم عقبی عزیزان قرار دهد و در ادامه‌ راه موفق و مؤید بدارد. امیدوارم خیرات و برکات این دستاوردهای عظیم نصیب روح بلند و ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن و سلامتی رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» گردد.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید