Performancing Metrics

پناهگاه اضطراری ضدحریق ناسا برای محافظت از آتش‌نشانان | اتاق خبر
کد خبر: 364711
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 08:44
دانشمندان سازمان فضایی ناسا با استفاده از مواد به کار رفته در پروژه‌های فضایی، پناهگاه‌ اضطراری کاملا مقاوم در برابر آتش‌ ساختند.

اتاق خبر: پس از کشته‌شدن 19 مامور آتش‌نشان در آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های آریزونا، محققان سازمان فضایی ناسا تصمیم گرفتند تا با مواد به کار رفته در پروژه‌های فضایی، پناهگاه کاملا مقاوم، سبک و انعطاف‌پذیر تولید کنند.

محققان سازمان فضایی ناسا تاکنون اطلاعاتی در مورد جنس صفحات جدید مقاوم در برابر آتش ارائه نکرده‌اند، به احتمال زیاد جنس این صفحات مشابه لایه‌های محافظ تجهیزات فضایی مثل ایستگاه فضایی بین‌المللی و تلسکوپ‌های فضایی است.

مری بث، مهندس و طراح ناسا در مورد ویژگی‌های پناهگاه‌ موقت ضد آتش عنوان کرد: تلفات سنگین نیروی آتش‌نشانی در جریان آتش‌سوزی گسترده آریزونا باعث شد تا محققان ما مطالعات را بر روی ساخت صفحات انعطاف‌پذیر مقاوم در برابر گرمای شدید آغاز کنند.

وی در ادامه افزود: پناهگاه‌های اضطراری در واقع صفحات ضدحریقی هستند که در ماموریت‌های مقابله با آتش‌سوزی‌های گسترده توسط نیروهای آتش‌نشانی حمل می‌شود تا در مواقع اضطراری که خود را در محاصره آتش دیدند، به سرعت در زیر آن پناه گرفته تا از شعله‌های آتش، گرما و گازهای کشنده در امان بمانند.

نمونه آزمایشی پناهگاه‌ ضد آتش ناسا تاکنون در چندین مرحله آتش‌سوزی کنترل‌شده در جنگل‌های کانادا آزمایش شده که با توجه به نتایج رضایت‌بخش این مرحله انتظار می‌رود که نمونه اولیه در تابستان سال آینده به نیروهای ویژه مهار آتش تحویل داده شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید