Performancing Metrics

وضعیت تایلند به حالت عادی بازگشت | اتاق خبر
کد خبر: 364750
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 14:16
پلیس تایلند روز شنبه پس از 15 انفجار که از روز چهارشنبه تا روز جمعه 7 استان جنوبی این کشور را به لرزه درآورد و 4 کشته و 36 زخمی برجای گذاشت، اعلام کرد وضعیت در سراسر تایلند به حالت عادی بازگشته است.

 

اتاق خبر: بمب گذاری های تایلند بدنبال همه پرسی روز یکشنبه گذشته پیش نویس قانون اساسی و از روز چهارشنبه با یک انفجار آغاز شد، روز پنجشنبه سه انفجار بخشی از این کشور را لرزاند و 11 انفجار نیز روز جمعه از ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد تا 9 و 5 دقیقه صبح رخ داد.
پلیس به نوشته تارنمای 'بانکوک پست'، دستگیری افراد مظنون به بمب گذاری در استان های جنوبی را رد کرد.
گزارش های تایید نشده ای روز شنبه در شبکه های تلویزیونی تایلند منتشر شد که حکایت از بازداشت دو مظنون برای بازجویی پس از بمب گذاری در 7 استان این کشور داشت.
ژنرال 'پونگزاپات پونگچاروئن' معاون پلیس تایلند در یک کنفرانس ویدئویی، گفت که مقامات در انتظار پایان بررسی شواهد و پردازش اطلاعات هستند.
شواهد پلیس شامل فیلم های دوربین های مداربسته و نمونه 'دی.ان.ای' است.
وی گفت: پلیس مظنونی را دستگیر نکرده و برخی از شاهدان مورد سوال قرار گرفته اند و امیدواریم براساس شواهد به زودی حکم بازداشت صادر شود.
این مقام پلیس گفت: براساس شواهد موجود، خشونت ها ناشی از مبارزات تجزیه طلبان در سه استان 'یالا'، 'پاتانی' و 'ناراتیوات' است که به ندرت خارجیان را هدف قرار می دهند.
وی گفت که انواع بمب ها و روش های انفجار حوادث مشابه بود و پلیس معتقد است عاملان یک گروه از افراد با یک مغز متفکر است که به آنها مواد منفجره ارائه کرده است.
این در حالی است که روز جمعه برخی مقام های تایلند انفجارهای چند روز گذشته را ناشی از اختلاف های داخلی و افراد جا مانده از قدرت می دانستند و احتمال دست داشتن تجزیه طلبان مسلمان جنوب را در این حوادث نمی دادند.
مقام بلندپایه پلیس تایلند گفت: ما اعتقاد داریم عاملان انفجارها هنوز هم در کشور هستند.
وی گفت وضعیت در تایلند به حالت عادی بازگشته است و هیچ گزارشی از حوادث در محدوده زمانی معین وجود ندارد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید