Performancing Metrics

1500طرحِ صنعتیِ باپیشرفت 60 درصددر4ماه امسال راه اندازی شد | اتاق خبر
کد خبر: 364771
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 15:09
معاون طرح وبرنامه وزیرصنعت، معدن و تجارت اجرای برنامه « تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد » را از هفت طرح اولویت دار تصویب شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تا پایان تیرماه یک هزار و 508 پروژه راه اند

اتاق خبر: حسین ابویی مهریزی حجم سرمایه گذاری برای بهره برداری از این یک هزار و 508 پروژه را حدود 110 هزار میلیارد ریال ( 11 هزار میلیارد تومان) ذکر کرد و افزود: با راه اندازی این طرح ها، 26 هزار و 600 شغل مستقیم ایجاد شده است.
وی در مورد پراکندگی استقرار این پروژه ها گفت: در هر استان چند پروژه راه اندازی شده است و به این ترتیب، اشتغال زایی این پروژه ها شامل کل کشور می شود.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تعداد کل طرح های صنعتیِ با پیشرفت بالای 60 درصد را هشت هزار و 500 طرح اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه عملیاتی که به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کرده ایم، مقرر شده است تعدادی از این طرح ها را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم و تعدادی را نیز تکمیل نسبی کنیم و پیشرفت فیزیکی آنها افزایش یابد.
وی افزود: بر اساس این برنامه، امسال پنج هزار و 400 طرح صنعتیِ با پیشرفت بالای 60 درصد راه اندازی و به بهره برداری می رسد؛ به عبارتی در هر فصل یک هزار و 350 طرح باید به بهره برداری برسد.
ابویی مهریزی، سرمایه گذاری انجام شده برای این پنج هزار و 400 طرح صنعتیِ با پیشرفت بالای 60 درصد را 220 هزار میلیارد ریال(22 هزار میلیارد تومان) عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این طرح ها، 90 هزار شغل مستقیم ایجاد می شود.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه، این پروژه ها شامل همه رشته های صنعتی می شود، گفت: تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام از چند جنبه قابل توجه است: نخست اینکه، این طرح در سراسر کشور اشتغال پایدار ایجاد می کند؛ علاوه بر این، راه اندازی این پروژه ها به افزایش تولید ختم می شود و به این ترتیب زنجیره ارزش با سهم بیشتر داخلی تکمیل نسبی می شود.
به گزارش ایرنا، در برنامه های ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی، هفت طرح برای اجرا در وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395 تعیین شده است. این طرح ها شامل طرح های « رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزار و 500 واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال کردن آنها »، « ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مورد نیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور برای تولید پایدار »، « ارتقای رقابت پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات»، «مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری»، «افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی به میزان 10 منیلیارد دلار در سال 95 نسبت به سال 94»، «تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد» و «تکمیل و راه اندازی 33 طرح مهم و ملی» می شود.

منبع: ایرننا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید