Performancing Metrics

چین شرایط اخذ روادید را برای اتباع کره جنوبی سخت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 364832
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 22:53
چین در اقدامی که به باور کارشناسان بی ارتباط با تصمیم سئول و واشنگتن در استقرار سامانه تاد در شبه جزیره کره نیست، شرایط دریافت روادید گروهی را برای اتباع کره جنوبی سخت تر کرد.

اتاق خبر: بر اساس قانون جدید وضع شده از سوی چین، شهروندان کره جنوبی از این پس برای اخذ ویزای چین در قالب تورهای گروهی، باید به جای یک رونوشت از گذرنامه خود، اصل آن را نیز به آژانس های مسافرتی تحویل دهند. اقدامی که پیش از این سابقه نداشته است.
گفته شده که اجرای این قانون از هفته آینده برای تورهای مسافرتی کره جنوبی و گردشگرانی که قصد دارند به صورت گروهی به چین سفر کنند، الزامی است.
سفارت و کنسولگری های چین در کره جنوبی، به تازگی آژانس های مسافرتی کره ای را از این قانون جدید که شامل تورهای گروهی متشکل از بیش از 5 نفر می شود، مطلع کرده است.
مقامات صنعت گردشگری کره جنوبی امروز شنبه به خبرگزاری یونهاپ اعلام کردند، که مقررات جدید و سختگیرانه از سوی چین، موجب پیچیده شدن فرآیند اخذ ویزا می شود چرا که حدود 90 درصد از گردشگران کره ای عازم چین، در قالب تورهای گروهی به این کشور سفر می کنند.
در اوایل ماه جاری میلادی، مقامات چینی مجوز یک آژانس مسافرتی داخلی را به دلیل ارسال دعوتنامه روادید تجاری و ملزم کردن به نامه تاییدیه شرکت های چینی، لغو کردند.
مقامات صنعتی و تجاری کره جنوبی در واکنش به مقررات جدید ایجاد شده از سوی چین اعلام کردند که در نتیجه این بازنگری های جدید، تاجران کره ای که شریک تجاری چینی ندارند، در سفر به این کشور با مشکل روبرو خواهند شد.
قوانین سختگیرانه چین برای صدور روادید گروهی برای تورهای کره ای در حالی از هفته آینده اجرایی خواهد شد که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، این مقررات جدید را نتیجه عزم سئول برای استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا موسوم به «تاد» می دانند که قرار است تا پایان سال 2017 در خاک این کشور نصب شود.
کره جنوبی به بهانه مقابله با تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی، تصمیم به استقرار این سامانه در خاک خود گرفته که با مخالفت شدید چین و روسیه همراه شده است.
این در حالی است که تصمیم دولت کره جنوبی برای استقرار این سامانه موشکی، در داخل این کشور نیز مخالفان زیادی دارد و احزاب مخالف حزب حاکم معتقدند که استقرار این سامانه موشکی در وهله نخست موجب تاثیرات منفی بسیار در روابط سئول با پکن و مسکو خواهد شد.
اینک با آغاز سیاست های سختگیرانه جدید چین علیه کره جنوبی، می توان این گونه قلمداد کرد که مخالفان داخلی دولت سئول، در پیش بینی این مورد کاملا دقیق عمل کرده بودند و از این موضوع (مقررات جدید روادید) می توانند در برنامه مخالفت های خود با استقرار سامانه موشکی تاد استفاده کنند.
برخی گزارش ها حاکی است که شماری از شرکت های چینی نیز با اعلام استقرار سامانه تاد در خاک کره جنوبی، تبادلات تجاری با همتایان کره ای خود را به بهانه های مختلف کاهش داده و از حضور در نمایشگاه های تجاری آن کشور خودداری کرده اند.
نشریه «ژاپن تایمز» نیز نوشته است؛ این اقدامات چین دقیقا نشانه عصبانیت این کشور از تصمیم مشترک کره جنوبی و آمریکا برای استقرار تاد است.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید