Performancing Metrics

تولید کننده های داخلی، نیازمند حمایت دولت | اتاق خبر
کد خبر: 364929
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395 - 13:35
محمد حسین پاکدامن
طبق قانون باید فعالیت های تولیدی در منطقه آزاد کیش مشمول معافیت های مالی و تسهیلات ویژه بشود که متاسفانه به دلیل حمایت نکردن دولت، این طرح اجرا نمی شود.

اتاق خبر-سرویس اقتصادی: مدیر عامل شرکت شدا کیش در گفتگو با اتاق خبر گفت: شرکت مذکور تولیدکننده انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، فعالیت خود را از سال 1380 در جزیره کیش آغاز کرده است.

محمد حسین پاکدامن تصریح کرد: تاکنون بیش از 20 نوع محصول در این مجموعه تولید شده و در طول این سال ها توانسته ایم محصولاتی را به ثبت برسانیم که پیش از این در ایران تولید نمی شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در این راستا وجود دارد گفت: از دلایلی که موجب شد شرکت شدا کیش برای توسعه فعالیت های تولیدی خود به منطقه آزاد کیش منتقل شود استفاده از معافیت های مالیاتی و همچنین تسهیل در انتقال کالا به دیگر کشورها و یا سرزمین اصلی بوده است اما متاسفانه می بینیم که در حال حاضر با در نظر گرفتن تعرفه های گمرکی بالا در این منطقه کارشکنی هایی در مسیر تولید ایجاد می شود. پاکدامن همچنین زمانبر بودن بعضی پروسه های تولید در این منطقه را عاملی برای جا ماندن از سایر رقبا دانست.

مدیر عامل شرکت شدا کیش با تاکید بر اینکه انتقال مواد اولیه از سرزمین اصلی مشکلات زیادی را به وجود می آورد اظهار کرد: همچنین است واردات این محصولات از کشورهای دیگر مانند آلمان که منطقه کیش را گمرک مقصد نمی دانند لذا ما مجبور هستیم این مواد اولیه را به سرزمین اصلی ترخیص کنیم سپس به کیش منتقل کنیم.

پاکدامن در ادامه اظهار کرد: مشکلات دیگر ما بحث مسائل مالیاتی است که طبق قوانین تصویب شده واحدهایی که در منطقه کیش فعالیت می کنند معاف از پرداخت مالیات هستند اما در بعضی موارد ما را مجاب می کنند که باید مالیات یکسری طرح ها و تولیدات را بپردازیم.

وی با تاکید براینکه تولیدکنندگان نیازمند حمایت دولت هستنند گفت: انتظار می رود دولت نگاه حمایتگرانه ای به بخش های تولیدی داشته باشد، تا به امروز شرکت های زیادی تصمیم به فعالیت های تولیدی گرفته اند که متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل هزینه های بالای تولید نتوانسته اند موفق عمل کنند.

پاکدامن افزود: مشکل دیگری که وجود دارد بحث عدم همکاری بانک ها در واگذاری وام و تسهیلات است همچنین وجود بوروکراسی های پیچیده در فعالیت های تولیدی موجب می شود که کارشکنی هایی در عملکرد این واحدها ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شدا کیش در پایان اعلام کرد: خوشبختانه در شرایط پسابرجام تهیه مواد اولیه تا حدودی تسهیل شده و همچنین این اتفاق در خصوص بحث انتقال پول افتاده است که سبب می شود فعالیت هایی که منجر به تولید کالای نهایی می شود راحت تر انجام شود.

ت95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید