Performancing Metrics

باید تا نیم‌فصل به منصوریان فرصت بدهند | اتاق خبر
کد خبر: 365063
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 04:39
ماجدی:
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است باید به سرمربی استقلال و کادرش تا نیم‌فصل فرصت بدهند.

ماجدی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میرشاد ماجدی که سابقه کار در رده ملی جوانان فوتبال ایران را در کارنامه دارد در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به بلاتکلیفی تیم ملی امید چیست، به صحبت پرداخت و اظهار کرد: فارغ از بحث تیم ملی امید، باید بیشتر تمرکزمان الان به تیم ملی نوجوانان و جوانان معطوف باشد که شهریور و مهر ماه برای صعود به جام‌جهانی تلاش می‌کنند. باید راجع به این دو تیم تصمیم‌گیری‌های جدی صورت بگیرد اما درباره تیم ملی امید باید بگویم که در المپیک کار خاصی نکردیم و الان هم هرچه بگوییم، بی اثر است چون گوش شنوایی وجود ندارد. در سال گذشته تیم خیلی خوبی داشتیم که می‌توانست به المپیک صعود کند. آن تیم از تدارکات و مدیریت خیلی خوبی برخوردار بود و بازیکنان مستعد زیادی در این تیم حضور داشتند ولی همه می‌دانند که مشکلش چه بود که المپیکی نشد.

ماجدی در ادامه افزود: متاسفانه تیم ملی امید ما از کادر فنی قدرتمندی برخوردار نبود. برای صعود به المپیک سه فاکتور نیاز است. یکی مدیریت قدرتمند، دوم کادر فنی توانا و سوم بازیکنان مستعد. متاسفانه در چند 10 سال گذشته ما هیچگاه این سه فاکتور را باهم نداشتیم. یک دوره که خود ما بازی می‌کردیم بحث مدیریت مشکل داشت و کمیته ملی المپیک وقت با فدراسیون به شدت دچار مشکل بودند و در نهایت این مسئله به تیم آسیب زد. در برخی دوره‌ها بازیکن مستعد کافی نداشتیم و در دوره قبلی هم که کادر فنی ما آنی نبود که بتواند تیم را راهی رقابت ها بکند و اصطلاحا قدرت لازم را نداشت.

سرپرست سابق کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به موفقیت جالب توجه عراق در المپیک چیست نیز گفت: حدود یک سال و خورده‌ای هست که به جای اینکه مثل برخی‌ها دنبال ساختار و الگوی آلمان و انگلستان باشم، به دنبال درک ساختار فوتبال کره، ژاپن و عراق هستم. شما سایت فدراسیون عراق را ببینید. آنها حتی بخش انگلیسی ندارند. چرا آنها با وجود چنین وضعیتی به موفقیت می‌رسند؟ آنها فهمیدند به جای ساختن دپارتمان و کمیته و از این جور چیزها، فدراسیون خود را عراقیزه کنند. آنها به این توجه می‌کنند که توانایی‌شان چیست و حالا این توانایی را در قابل فیفا قرار می‌دهند، نه اینکه با کلمات و اصطلاحات قلمبه و سلمبه دنبال کار کردن باشند. ما هنوز درگیر این اصطلاحات هستیم و فوتبال خود را ایرانیزه نکردیم. اگر به دنبال موفقیت در رده پایه هستیم و می‌خواهیم تا سالها موفق باشد، باید روی تیم ملی جوانان بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم چون بزرگترین ایجنت‌ها در این حوزه کار می‌کنند و این مسئله باعث بالا رفتن تعداد لژیونرهای ما می‌شود. امروز هم امیدوارم تیم ملی جوانان ما بعد از 15 سال راهی جام‌جهانی شود چون موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از چهار هفته گذشته لیگ برتر نیز عنوان کرد: اگر دقت کنید در چهار هفته گذشته تعداد بازی‌هایی که مساوی شده خیلی بالاست. با وجود اینکه شعار می‌دهند تیم‌ها 6 هفته طول می‌کشد شکل خود را پیدا کنند و عملا پنج هفته هم به دنبال محک زدن حریفان و از سویی دنبال یافتن ترکیب اصلی خود هستیم، این تعداد بالای تساوی یک پیام دارد و آن هم اینکه تیم‌ها نمی‌خواهند ببازند. اگر لیگ تعطیل نمی‌شد، فکر می‌کنم بعد از هفته پنجم، شکل تیم‌ها به جای اصلی خود می‌رسید ولی ما همه چیزمان با دنیا فرق می‌کند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به عملکرد این تیم در چهار هفته گذشته لیگ برتر چیست نیز عنوان کرد: به نظر من حالا که استقلال به یک مربی جوان اعتماد کرده است، حداقل تا نیم فصل به او فرصت دهد تا کارش را پیش ببرد. درست است که هوادار استقلال و پرسپولیس به دنبال برد هستند ولی باید به علیرضا منصوریان و کادرش تا نیم فصل حداقل فرصت بدهند. استقلال به لحاظ نفراتی از پر مهره‌ترین تیم‌ها است و شاید یک یا دو بازیکن دیگر لازم باشد برای خط دفاعش جذب کند. کادر فنی استقلال اگر الان دو ساعت برای این تیم وقت می‌گذارد، این عدد را به 10 یا 12 ساعت افزایش دهد و راه‌حل ها را برای حل مشکلات بررسی کند. در کل امیدوارم استقلال بتواند روند خوبش را پیدا کند و به موفقیت برسد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید