Performancing Metrics

درسال جاری مشکل آب شرب 2 میلیون نفر از روستاییان حل شده است | اتاق خبر
کد خبر: 365098
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 08:38
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در سال جاری مشکل آب شرب دو میلیون نفر از روستاییان در کشور حل شده و 500 میلیون دلار نیز از صندوق ملی توسعه به بخش های زیر بنایی آبفا تخصیص داده می شود.

اتاق خبر:رحیم میدانی در جریان بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی آب و فاضلاب شهرستان شادگان و مشکلات تامین آب شهرهای تابعه این شهرستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد:مشکل کمبود آب شرب در برخی مناطق کشور بررسی شده است.
میدانی با تشریح وضع فعلی طرح های اجرایی آب و فاضلاب کشور افزود: هم اکنون برای اجرای طرحهای نیمه تمام آب و فاضلاب در سطح کشور 180 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به مشکلات دولت در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح های انتقال آب گفت: در حال حاضر شش هزار و 500 روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شوند.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد:صنعت آب یکی از صنایعی است که سود آور نیست و درآمد بالایی ندارد و نیاز است برای توسعه صنعت فرسوده آب، سرمایه گذاری های کلان در این صنعت انجام شود.
میدانی با بیان راهکارهایی که فرماندار شادگان و نماینده مردم این شهرستان در جلسه بررسی و رفع مشکلات آب و فاضلاب شهرستان شادگان ارائه کردند ابراز کرد: راهکارهای خوبی از سوی فرماندار و نماینده مردم برای رفع معضل آب شرب و فاضلاب شهرستان ارائه شد که با تامین اعتبارات مالی از سوی صندوق ملی توسعه، کمبود ها جبران می شود.
وی با بیان اینکه منابع مالی آبفا محدود است و چنانچه از صندوق توسعه ملی یا اوراق مشارکت اعتبارات این طرح تامین نشود این مشکل حل نمی شود افزود: 90 درصد مشکلات طرح های نیمه تمام و ناقص کشور به دلیل تامین نشدن اعتبار طرح ها است.
میدانی با بیان ضرورت تامین منابع مالی برای اجرای طرح های زیربنایی آبفا در خوزستان نیز، افزود:برای تامین منابع مالی استان خوزستان کوتاهی نکرده ایم.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید