Performancing Metrics

بدترین مسافران از نگاه مهمانداران هواپیما | اتاق خبر
کد خبر: 365106
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 09:28
همه ما از نحوه رفتار و سرویس‌دهی مهمانداران پرواز صحبت و اغلب گلایه می‌کنیم، اما هیچ‌وقت فکر کرده‌اید که نظر مهماندار‌ها درباره رفتار مسافرین چیست و به عقیده آن‌ها بهترین و بدترین مسافران چه کسانی هستند؟

مهمان‌دار‌های هواپیما چه نظری درباره مسافران قسمت‌های مختلف دارند

اگر زمان کافی صرف صحبت با  مهمانداران هواپیماها کنید متوجه می‌شوید که از دید آن‌ها همه مسافرین افراد ناخوشایندی هستند. مثل خدمتکارهای هتل، فروشنده‌ها یا هر شغل دیگری که با تعداد زیادی مشتری سر‌و‌کار دارد، رفتار‌های ناپسند عده کمی از افراد به‌عنوان رفتار غالب افراد در نظر گرفته می‌شود و در‌نهایت تنها چیزی که برای تعریف باقی می‌ماند داستان‌های مربوط به افراد بی‌شرم، سوال‌های احمقانه و درخواست‌های عجیب و غریب است.

اما مسافرین هواپیما‌ها طبقه‌بندی‌های مختلفی دارند: قسمت اقتصادی، مسافرین  فرست کلاس، و به لطف سیاست‌ ایرلاین ها برای اینکه تا جای ممکن جیب مسافرین را خالی کنند، کسانی که در قسمت اقتصادی متوسط یا هر اسم دیگری که معنی «صندلی راحت و بزرگ با فضای زیاد» را بدهد می‌نشینند.

این طیف گوناگون مسافرین باعث به وجود آمدن این سوال می‌شود، آیا مسافرین بسته به اینکه در کدام قسمت هواپیما نشسته‌اند رفتار متفاوتی دارند؟ آیا مسافرین فرست‌کلاس پرواز واقعا همان‌طور که مردم تصور می‌کنند افراد خاصی هستند یا افرادی معمولی با رفتار خیلی رسمی و پرافاده هستند که عملا وجودشان غیر‌قابل تحمل می‌شود؟ و چه کسی از همه بد‌تر است؟ ما با چند مهمان‌دار پرواز گفتگو کردیم و جواب‌ها کاملا واضح و روشن بودند.

به طرز غافل‌گیر‌کننده‌ای مسافرین فرست‌کلاس پرواز افراد بد‌خلقی نیستند

فرست کلاس

هر وقت با عده‌ای ثروتمند مواجه می‌شوید که منتظر سرویس‌دهی هستند، چیزی که می‌خواهند یک غذای عجیب و غریب یا خوراکی‌های مخصوص از کشور فرانسه است، این‌طور نیست؟ ظاهرا این‌طور نیست.
به گفته مهمانداران، مسافرین فرست‌کلاس اغلب افراد با شخصیت و محترمی هستند. البته وقتی در میان عده زیادی افراد بی‌ادب قرار نگرفته باشند انتظار می‌رود که همین‌طور هم باشند. و البته مسافرین بسیار کم‌توقعی هم هستند.
یکی از مهمانداران پرواز گفت:من عاشق کار در قسمت فرست‌کلاس هستم چون علیرغم تصور مردم آنها اصلا پر‌افاده نیستند. آن‌ها مسافرین با‌تجربه‌ای هستند در‌نتیجه نیازی نیست نگران این باشم که کمربند‌شان را بسته‌اند یا بد‌موقع از صندلی‌شان بلند نشوند.


البته ممکن است به اشخاص متکبری بر‌بخورید که برای مثال دستمال توالت را روی زمین می‌اندازند و به‌جای این‌که آن را بردارند شما را صدا می‌کنند و می‌گویند دستمال توالت روی زمین افتاده و شما باید آن را بردارید. یا کسانی که با این‌که می‌بینند مهمان‌دار در حال تعارف نوشیدنی به مسافرین است کت‌شان را به او می‌دهند. این‌جور مسافرین کمیاب هستند. اما اگر از آن‌ها بگذریم بقیه مسافرین فرست‌کلاس مسافرین بدی نیستند.
البته به‌جز مشتریان ارتقا یافته. به گفته مهمان‌دارها، افراد کمی هستند که وقتی جزو لیست مشتریان ارتقا یافته قرار می‌گیرند رفتاری مشابه فرست‌کلاس‌ها دارند.


همیشه یک مشتری‌ ارتقا یافته وجود دارد که فرست‌کلاس را با جشن عروسی اشتباه گرفته. مشتریان ارتقا یافته حس می‌کنند از بقیه برتر هستند و اگر در قسمت بیزینس پرواز باشند که اوضاع بد‌تر هم می‌شود.



مسافرین قسمت اقتصادی از همه چیز ایراد می‌گیرند اما بدترین مسافرین نیستند

پرواز معمولی

احتمالا چون اکثر مسافرین پرواز‌ها از قسمت اقتصادی پرواز استفاده می‌کنند شما فکر می‌کنید که بد‌ترین مسافرین جزو همین گروه هستند. نبود غذا و فضای کافی برای پاها برای اینکه افراد غیرقابل تحمل بشوند کافی است، نه؟
این موضوع را  بیشتر بررسی می‌کنیم.
یکی از مهمانداران پرواز‌های داخلی می‌گوید:مسافرین قسمت اقتصادی از همه‌ چیز ایراد می‌گیرند؛ اندازه صندلی، غذا، نبود غذا. و همیشه وقتی می‌گویید که همه سرجایشان بنشینند از جای خود بلند می‌شوند.


یکی دیگر از مهمانداران می‌گوید: اگر فقط یاد می‌گرفتند قبل از سوار شدن به دستشویی بروند، یک نوشیدنی سفارش بدهند و بفهمند که اگر بادام زمینی، چوب‌شور یا شیرینی می‌خواهند باید به من بگویند زندگی من خیلی شیرین‌تر می‌شد.

و حالا که برخی از ایر‌لاین‌ها به مشتریان با تعداد سفر بالا در قسمت اقتصادی غذا و نوشیدنی مجانی می‌دهند نارضایتی‌های جدیدی بوجود آمده است.وقتی آن‌ها را نمی‌شناسیم فوق‌العاده بی‌ملاحظه می‌شوند. شرکت به ما یک لیست از آن‌ها می‌دهد اما وقتی باید به ۱۵۰ نفر سرویس‌دهی کنیم که فقط سه نفر از آن‌ها جزو لیست هستند، بعضی وقت‌ها متوجه حضورشان نمی‌شویم.

بدترین مسافرین در قسمت اقتصادی متوسط هستند

اقتصادی متوسط

بله، برنده مسابقه بدترین مسافر با اختلاف بسیار زیاد از نفر دوم کسانی هستند که در قسمت اقتصادی متوسط پرواز قرار دارند.
یکی از مهمان‌دارها می‌گوید: آن‌ها واقعا تازه به دوران رسیده هستند.


یکی دیگر می‌گوید: بدترینِ بدترین‌ها! مدام درحال سفارش دادن چیز‌های مختلف هستند و باید در تمام طول پرواز بدون توقف دستوراتشان را اجرا کنیم، و توقعاتشان از مجموع توقعات فرست‌کلاس‌ با قسمت اقتصادی پرواز بیشتر است!


ما درباره دلیل اینکه چرا مسافرین این قسمت چنین رفتاری دارند فکر کردیم و به نتایجی هم رسیدیم. اول این‌که خیلی از آن‌ها از اینکه نتوانسته‌اند هزینه فرست‌کلاس را بپردازند ناراحت‌اند اما همچنان نیاز دارند که خودشان را برتر از مسافرین قسمت اقتصادی ببینند. در‌نتیجه از خجالت مهمان‌دار‌های پرواز در‌می‌آیند. دلیل دوم این است که مثل مسافرین ارتقا یافته فرست‌کلاس، آن‌ها هم می‌خواهند از تمام امکانات سفر از جمله نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های رایگان استفاده کنند و در‌نتیجه تا هوس خوردن شیرینی می‌کنند دکمه احضار مهمان‌دار را فشار می‌دهند.
یکی از مهمانداران با تجربه می‌گوید: رفتار متکبرانه‌شان واقعا عجیب است و هیچ‌وقت یاد نمی‌گیرند که مودبانه رفتار کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید