Performancing Metrics

249 هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد شده است | اتاق خبر
کد خبر: 365119
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 11:11
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: 249 هزار شغل طی 2 سال گذشته در روستاها و مناطق عشایری کشور در بخش های مختلف ایجاد شده است.

اتاق خبر:سید ابوالفضل رضوی روز دوشنبه در حاشیه سفر هیات دولت به یاسوج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 116 هزار شغل از این تعداد در سال 93 و با کمک نهادهای مربوطه در حوزه روستایی و 76 هزار مورد نیز در سال 1394 ایجاد شده است.
وی گفت: سال جاری افزون بر173هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در سطح روستاهای کشور بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ایجاد خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری افزود: بیشترین سهم اشتغالزایی در روستاهای کشور مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.
رضوی میزان جمعیت روستایی و عشایری در نقاط مختلف کشور را افزون بر 21 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد عشایر هستند.
وی بیان کرد: ظرف دو سال گذشته تاکنون نیز بیش از 130شرکت تعاونی به صورت مشارکتی در بخش های مختلف در روستاهای کشور راه اندازی شده است.
وی افزود: بیش از 35 شرکت غیر مشارکتی در این مدت در سطح روستاها و مناطق عشایری کشور ایجاد شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری میزان سرمایه گذاری این شرکت ها را نیز افزون بر 2 هزار و 600 میلیارد ریال ذکر کرد.
کمتر از نیمی از جمعیت 700هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد روستایی و عشایری هستند.
بیش از 12 درصد معادل 70هزار نفر از جمعیت این استان عشایر هستند.
کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرده است.
رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه 24مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.

منبع: ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید