Performancing Metrics

امسال بیش از 171 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد | اتاق خبر
کد خبر: 365189
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 18:05
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری 171 میلیون و 746 هزار و 717 دلار کالا از طریق گمرک استان ایلام مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

اتاق خبر:جمیل شوهانی اظهار کرد: میزان صادرات کالا در این مدت از افزایش 37 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.
وی افزود: این میزان کالای صادر شده از استان به کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 16 درصد کاهش دارد که نشان دهنده افزایش کیفیت کالا و ارتقا پایه های صادراتی است.
شوهانی یادآور شد: بدون احتساب صادرات گمرک استان، 510 میلیون و 358 هزار دلار کالا مربوط به دیگر گمرک های استان های کشور نیز در این مدت از این مرز مهران به عراق صادر شد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، حدود 117 درصد رشد داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: در مجموع می توان گفت صادرات استان ایلام و ترانزیت کالای سایر گمرک های کشور در مدت یاد شده از مرز مهران بیش از 682 میلیون دلار بوده است.
به گفته وی، با مجموع اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و تعامل ها و تفاهم نامه های 2 جانبه با استان های هم جوار میسان، واسط، دیاله و بابل در عراق، پیشرفت های خوبی در خصوص صادرات کالا در سال جاری و سال گذشته حاصل شد که بیشتر آنها تحقق پیدا کرد که تمامی این عوامل باعث افزایش صادرات در مرز بین المللی مهران علیرغم کاهش صادرات در سطح کشور شد.
وی به حوزه واردات استان نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر کالاهای واراداتی به استان شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات خط تولید بوده که از طریق مرز مهران وارد استان شده است و واردات کالای مصرفی نداشته ایم.
پارسال 598 میلیون و 57 هزار و 298 دلار کالا از طریق گمرک های استان ایلام مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شد.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید