Performancing Metrics

افزایش 45درصدی بودجه عمرانی کهگیلویه وبوبراجمد | اتاق خبر
کد خبر: 365190
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 18:14
رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور افزایش 45 درصدی بودجه عمرانی کهگیلویه وبویراحمد درسال 95 را بیانگر توجه دولت به محرومیت زدایی از این استان دانست و گفت: این استان از لحاظ اختصاص اعتبارات استانی رتبه 15کشور را داراست.

اتاق خبر: محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد، بودجه جاری و عمرانی این استان در سال 95 را سه هزار و 270 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان یک هزار و 230 میلیارد ریال عمرانی و مابقی آن جاری است.
وی عنوان کرد: علاوه بر یک هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل دو درصد نفت و گاز طبیعی 550 میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال به این استان اختصاص خواهد یافت.
نوبخت با بیان اینکه در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید همواره توجه ویژه ای به توسعه کهگیلویه وبویراحمد داشته است تصریح کرد: رتبه اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای این استان بین دیگر استانها 16 است.
نوبخت با بیان اینکه 9هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت گفت: این اعتبار برای اجرای 46 طرح، امسال تا سال آینده به صورت کامل جذب خواهد شد.
وی اظهار کرد : این بودجه برای طرحهای تامین آب، کشاورزی ، بیمارستانها ،فرهنگی و دانشگاهی ،علم و فناوری و حمل و نقل به توسعه بیش از پیش استان کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور اختصاص یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای یارانه تسهیلات به کهگیلویه وبویراحمد در سفرهیات دولت را یک اقدام ارزنده دانست.
کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرد.
رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه 24مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.

منبع: ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید