Performancing Metrics

برنامه ششم توسعه ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت در اختیارهرمزگان قرارمی دهد | اتاق خبر
کد خبر: 365342
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 12:53
استاندار هرمزگان گفت که برنامه ششم توسعه که هم اکنون درمجلس شورای اسلامی مطرح است ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت در اختیار این استان قرار می دهد که مسئولان باید از آن نهایت بهره را ببرند.

اتاق خبر:جاسم جادری روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان اظهارکرد: مورد توجه قرار گرفتن پیشرفت سواحل مکران، موضوع حاشیه نشینی و برنامه های اقتصاد مقاومتی بخشی از ظرفیت ها و فرصت هایی است که این برنامه برای پیشرفت در اختیار مسئولان قرار می دهد.
وی اشاره کرد: از سوی دیگر این برنامه رشد هشت درصدی را هدف قرار داده که برای رسیدن به آن در بخش های مختلف باید رشد داشت تا میانگین آنها تحقق این رشد باشد.
رئیس شورای برنامه ریزی هرمزگان اضافه کرد: از سوی دیگر هرچند به پیشرفت سواحل مکران در این برنامه توجه شده و شعار پیشرفت دریا محور داده می شود ولی از برخی نکات غفلت شده است.
استاندارهرمزگان اشاره کرد: سواحل مکران تنها بخشی از هرمزگان است و نسبت به سیاست ها و برنامه های پیشرفت جزایر و ساماندهی و بهبود معیشت مرزنشینان غفلت شده است.
جادری ابراز داشت: موضوع درآمد حاصل از کالاهای قاچاق کشف شده که تنها بدنامی، مصاحبه های غیر واقعی و نادیده گرفته شدن و زیرسئوال بردن زحمت ها و تلاش های مردم و مسئولان هرمزگان چیز دیگری برای استان نداشته نیز نیاز به توجه بیشتری در این برنامه دارد.
وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین اظهار داشت : باید به سمت تهیه سند علمی طرح جامع برای پیشرفت هرمزگان گام برداشت زیرا پیشرفت القایی هرمزگان موجب تمرکز همه فعالیت های اقتصادی در غرب شهر بندرعباس شده است.
وی اشاره کرد : آمایش سرزمین با مشخص کردن ظرفیت ها و توان هر منطقه برای پیشرفت زمینه لازم را برای آبادانی بر مبنای توان هرمنطقه فراهم کرده و از ادامه روند توسعه القایی جلوگیری می کند.
رئیس شورای برنامه ریزی هرمزگان از مسئولان و مدیران خواست تا نظرهای خود در خصوص طرح آمایش سرزمین به سازمان برنامه و بودجه هرمزگان اعلام کنند.
استاندار هرمزگان اشاره کرد: در ادامه روند پیشرفت القایی اجرای طرح پالایشگاه هرمز در بندرعباس دیده شده بود که توانستیم منطقه اجرای آنرا به شهرستان جاسک تغییر دهیم و جا به جایی پالایشگاه یاد شده زمینه اشتغال مردم و پیشرفت شهرستان جاسک را فراهم خواهد کرد.
جادری به هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد : مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی از فرصت این هفته برای بیان اقدام ها و خدمت های دولت استفاده کنند.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید