Performancing Metrics

تغییر فرآیند مدیریت پروژه های نیمه تمام و اقتصاد مقاومتی در اولویت باشد | اتاق خبر
کد خبر: 365343
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 13:10
استاندار خراسان شمالی گفت: تغییر نگاه مدیران در فرآیند مدیریت و تکمیل پروژه های نیمه تمام و مصوب در کارگروه های اقتصاد مقاومتی باید در اولویت و همچنین استفاده از فن آوری برای پیشرفت سریع کارها مدنظر باشد.

اتاق خبر: محمدرضا صالحی روز دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی اظهارکرد: مدیران دستگاه های اجرایی در طرح های اقتصاد مقاومتی و سایر طرح ها باید دو اصل را مدنظر داشته باشند که یکی از این تعریف پروژه های جدید متناسب با ظرفیت ها و نیازمندی های منطقه و استان است.
وی افزود: اصل دیگر نیز این است که اگر پروژه ای قدیمی و نیمه تمام است باید در اقتصاد مقاومتی برای آن برنامه ای جدید معرفی کرد و تغییر در سرعت کار، روش اجرا و بکارگیری تکنولوژی جدید مدنظر باشد تا اجرای آن در استان اثرگذار شود.
وی همچنین در این جلسه بر تکمیل زنجیره تولید در پروژه ها تاکید کرد و افزود: این مهم باید برای تمامی طرح ها مدنظر مسئولان اجرایی این استان باشد.
وی با بیان اینکه به هر مقدار بتوانیم محصول تولیدی را در هر زمینه ای فرآوری کنیم به ارزش افزوده آن اضافه خواهد شد، گفت: علاوه بر اینکه باید به فکر تولید بیشتر باشیم همزمان راه اندازی صنایع وابسته را نیز مدنظر داشته باشیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در تکمیل زنجیره تولید و صنایع تولیدی می توانیم به تولیدات سایر استان ها نیز توجه کنیم و تمرکز نباید تنها معطوف به تولیدات استان باشد.
صالحی افزود: باید روش های نوین را در اجرای طرح ها به کار ببریم و ابتکار، نوآوری و خلاقیت در کارها باشد.
استاندار خراسان شمالی به کمربندی جدید و ورود و خروج مسافران بدون وارد شدن به داخل بجنورد نیز اشاره ای کرد و گفت: هر طرح معایب و محاسنی دارد اما باید با برنامه ریزی بتوانیم مسافران عبوری از استان را چند روز ماندگار کنیم.
صالحی افزود: امکان ایجاد مقصد گردشگری در این استان کم است اما امکان جذب مسافر عبوری در این استان وجود دارد که باید برای این مهم برنامه ریزی و مسافران را قانع کنیم که یک یا دو روز از مناطق دیدنی این استان بازدید داشته باشند.
وی با بیان اینکه امکانات و شرایط برای مسافران در این استان وجود دارد، اظهار کرد: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت بالایی در این راستا است.
وی همچنین در خصوص پروژه شمش آلومینیوم جاجرم نیز گفت: عملیات ساخت و تکمیل این پروژه باید شتاب یابد و همچنین بررسی شود که به چه میزان اشتغال ایجاد خواهد کرد.
استاندار خراسان شمالی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا طرح های خود را در کارگروه های تخصصی بررسی کنند و بعد از تصویب به جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ارجاع دهند تا با سرعت بیشتری طرح ها در این جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.
در این جلسه پروژه آبیاری نوین به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و طرح نوغان داری، طرح توسعه گردشگری طبیعی و فرهنگی، پروژه تکمیل صنعت های بزرگ استان نیز به کارگروه های اقتصادی ارجاع داده شد.
این نشست با حضور مدیران کل استان و مسئولان حوزه اقتصادی در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید