Performancing Metrics

شیوع بیماری تب برفکی و تلفات دام در روستای ده نمک اراک تکذیب شد | اتاق خبر
کد خبر: 365357
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 14:43
شیوع بیماری تب برفکی و تلفات دام در روستای ده نمک اراک از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تکذیب شد.

اتاق خبر:این روزها تصاویری در برخی سایت و فضای مجازی منتشر شده مبنی بر شیوع تب برفکی در روستای ده نمک اراک و تلف شدن دام ها و سپس رهاسازی آنها در محیط زیست که نگرانی عمومی را به همراه داشته است .
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی استان مرکزی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تصاویر تلفات دام ها که در برخی شبکه های مجازی منتشر شده، مربوط به اوایل سال جاری، زمان گسترش تب برفکی در استان و عدم دفن بهداشتی لاشه ها توسط دامداران است.
محسن شانقی افزود: شیوع تب برفکی در استان مرکزی و روستای ده نمک اراک از اردیبهشت ماه سال جاری کنترل و متوقف شده و تاکنون به جز چند مورد تلفات که همه ساله به صورت معمول در بین دام ها وجود داشته، کانونی بحرانی در استان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: در ماه های اخیر تنها یک گزارش بیماری تب برفکی در روستا ده نمک مشاهده و توسط دامپزشکی استان مرکزی ثبت شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی دفن بهداشتی تلفات دام ها را یکی از وظایف مهم دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری در منطقه عنوان کرد و گفت: با شیوع بیماری تب برفکی در این استان، پنج برنامه آموزشی از رسانه ملی و توزیع 20 هزار نسخه هشدارهای بهداشتی در دستورکار قرار گرفت.
دکتر شانقی افزود: کلاس های آموزشی دفن بهداشتی و راه های جلوگیری از انتقال بیماری به صورت چهره به چهره توسط دهیاری ها در روستاهای ده نمک، داود آباد و کانون های این بیماری برگزار شد.
وی اجرای طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی از اردیبهشت تا تیر ماه امسال را از دیگر اقدام های این اداره کل برای جلوگیری شیوع بیماری در بین دام های استان مرکزی عنوان کرد و گفت: 50 درصد دام های سنگین این استان در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: دفن بهداشتی و صحیح دام های تلف شده و جلوگیری از رها سازی تلفات کمک شایانی در کنترل بیماری داشته و از شیوع بیماری در بین دام ها جلوگیری کرده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید