Performancing Metrics

امسال حدود 3 هزار مگاوات پیک سایی داشتیم | اتاق خبر
کد خبر: 365424
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 15:34
وزیر نیرو گفت: در زمان اوج مصرف تابستان امسال توانستیم با مشارکت صنایع، کشاورزان و مردم حدود 3 هزار مگاوات پیک سایی داشته باشیم.

اتاق خبر: صبح امروز حمید چیت چیان وزیر نیرو و مدیران ارشد این وزارتخانه آیین افتتاح و بهره‌برداری از 53 پروژه احداث، توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های انتقال و فوق توزیع تهران با اعتباری بالغ بر 346 میلیارد تومان افتتاح و عملیات 22 پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتباری بالغ بر 294 میلیارد تومان آغاز شد.

وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به اهمیت 53 پروژه افتتاح شده، اظهار داشت: این پروژه‌ها از اهمیت بسیاری زیادی برای مدیریت بار پیک مصرفی تابستان کلانشهر تهران و حومه برخوردار هستند.

وی افزود: تهران جایگاه و محل مهم‌ترین و حساس‌ترین مراکز امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور است و بالطبع ارائه خدمات مستمر و پایدار برق بسیار می‌تواند در ارتقای بهره‌وری و امنیت این مراکز مهم باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت پست شهید فیروزی و مشخصات این پروژه، گفت: پست شهید فیروزی از پیشرفته‌ترین پست‌های GIS کشور با ولتاژ 230 کیلوولت است که مطمئناً با توجه به توسعه شهری و محدودیت زمین نیازمند این نوع پست‌های پیشرفته هستیم.

چیت‌چیان در ادامه با اشاره به پست 400 کیلوولت سیاه بیشه به وردآورد، گفت: پست 400 کیلوولت سیاه‌بیشه به وردآورد به طول 73 کیلومتر مدار و با اعتبار 80 میلیارد تومان به سرانجام رسیده و از جمله پست‌های بسیار مهم در مدیریت پیک بار مصرفی تابستان سالجاری بوده است.

وی افزود: حجم کار گسترده و راه‌های دسترسی سخت و صعب‌العبور در این منطقه، گویای توانمندی کارشناسان برق کشور است.

چیت‌چیان تصریح کرد: در پیک بار مصرفی تابستان امسال توانستیم از طریق افتتاح این پروژه‌ها چیزی معادل 2 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی توانست از طریق به‌کارگیری سیستم‌های جدید و اتخاذ تدابیری مناسب 650 مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه اضافه کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: میزان آمادگی نیروگاه‌ها در پیک بار تابستان امسال 100 درصد بود و تمامی نیروگاه‌های ما در سراسر کشور، بجز نیروگاه اصفهان، با تمام ظرفیت خود آماده خدمت‌رسانی به موقع به مردم بودند.

وی افزود: خوشبختانه در پیک بار تابستان سال جاری مردم، کشاورزان و صنایع نیز با ما همکاری خوبی داشتند و ما توانستیم از قِبل آن حدود 3 هزار مگاوات پیک سایی داشته باشیم که در نوع خود بی‌نظیر بود.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید