Performancing Metrics

طرح توسعه فرآوری سرب و روی در خمین بهره برداری شد | اتاق خبر
کد خبر: 365432
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 21:26
طرح توسعه واحد فرآوری سرب و روی در منطقه لکان از توابع شهرستان خمین روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان منطقه به بهره برداری رسید.

اتاق خبر:فرماندار خمین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای توسعه کارخانه روی و مس لکان، 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
سید مهدی ساداتی افزود: با تکمیل طرح توسعه این واحد فرآوری، مواد اولیه مورد نیاز روزانه، از 450 تن به 900 تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد: روزانه 30 تن کنسانتره سرب و روی در این واحد تولید می شد که با اجرای طرح توسعه به 45 تن افزایش یافته است.
وی بیان کرد: توسعه این واحد صنعتی تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب و آلایندگی زیست محیطی دارد که بنا به بررسی های انجام شده مصرف آب تا 50 درصد و میزان آلایندگی زیست محیطی تا 30 درصد کاهش یافته ست.
فرماندار خمین گفت: با اجرای طرح توسعه فرآوری مس و روی شهرستان خمین، 14 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
ساداتی تصریح کرد: هم اینک هر ماه به طور میانگین، 700 تا 900 تن کنسانتره مس و روی در این واحد فرآوری می شود.
وی ادامه داد: خوراک کارخانه فرآوری سرب و روی لکان خمین از معدن هفت عمارت شازند که متعلق به این کارخانه است، تامین می شود.
ساداتی اظهارکرد: به طور متوسط سالیانه یک هزار و 700 تن کنسانتره سرب و هشت هزار و 500 تن کنسانتره روی در این واحد فرآوری تولید می شود.
فرماندار خمین نیز گفت: توسعه صنعت تنها راه تعالی و پیشرفت اقتصادی این شهرستان است.
وی افزود: بسترهای توسعه صنعت در شهرستان خمین فراهم است و دولت تدبیر و امید با جانمایی این شهرستان در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته، به دنبال تثبیت رونق اقتصادی منطقه است.
کارخانه سرب و روی لکان با 41 سال سابقه فعالیت در 46 کیلومتری جنوب غربی شهرستان اراک و 40 کیلومتری غرب شهرستان خمین واقع شده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید