Performancing Metrics

ضرورت ایجاد اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی | اتاق خبر
کد خبر: 365548
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 11:48
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشتغال و بیکاری را از مهمترین دغدغه‌های دولت برشمرد و گفت: در این شرایط تمرکز برای توسعه اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی ضروری است.

اتاق خبر: محمود واعظی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: در حالی که توسعه اشتغال در بخش های دیگر اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی با تنگناهایی روبروست، حوزه آی‌سی‌تی در این زمینه می تواند فرصت جدیدی باشد.

وی این فرصت را بویژه با وجود فارغ التحصیلان این رشته متمایز و دارای ظرفیت سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: می توانیم با سوق دادن جوانان و افراد دارای تحصیلات به این حوزه به بستری برای صادرات نرم افزتری دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توانمندی های گسترده کشور و فراهم بودن بستر کسب و کار در این خصوص ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورها با سرمایه گذاری مطلوب در بحث آی سی تی به اقتصادی شکوفا تبدیل شده اند.

وی توسعه اشتغال از این حوزه را سهل و دارای بستر لازم دانست و تاکید کرد که این فرصت هم اکنون در تمام استان ها فراهم بوده و استان اردبیل نیز از قاعده مستثنی نیست.

واعظی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات این استان بیان داشت: با این میزان سرمایه گذاری و آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز باید با مدیریت درست به توسعه اشتغال دامن زد.

وی از توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور خبر داد و متذکر شد: با توسعه این حوزه شاهد افزایش پهنای باند در کشور هستیم، چنانچه در مدت کم پهنای باند از هشت گیگ به بیش از ۶۰ گیگ افزایش یافته که در واقع رشد ۷.۵ برابری را نشان می دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال به برخی کاستی ها و نواقص در بعضی مناطق اشاره کرد و تاکید کرد: برای رفع تمام مشکلات نیاز داریم که بخش خصوصی را وارد این عرصه کنیم چراکه این بخش توانمندی بالایی در حوزه ارتباطات و فناوری دارد.

وی همچنین با اشاره به توسعه حوزه ارتباطات اردبیل طی یک سال گذشته عنوان کرد: با اجرای ۹۵۰ کیلومتر فیبر نوری ظرفیت شبکه انتقال استان سه برابر افزایش یافته و هم اکنون ۹۰ هزار ایوان ظرفیت دارد که این میزان پیش بینی می شود تا پایان دولت یازدهم به ۲۰۰ هزار ایوان افزایش می‌یابد.

واعظی با اشاره به ایجاد ۲۱۶ سایت نسل سوم و ۳۸ سایت نسل چهارم در استان اردبیل در دولت یازدهم افزود: توسعه فیبر نوری در سه نقطه مرزی بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز فیبر نوری و تجهیز شهرهای پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر به سایت نسل چهارم تلفن همراه از برنامه های مهم در اردبیل است.

وی از افزایش اتصال روستاهای این استان به اینترنت از ۱۸۸ روستا به ۷۴۶ روستا طی سال جاری یادآور شد: تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار از تلفن همراه و اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید