Performancing Metrics

فاضلی : مجلس شورای اسلامی اصناف را در برنامه ششم حمایت کند | اتاق خبر
کد خبر: 365618
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 19:08
رییس اتاق اصناف ایران گفت: از فراکسیون اصناف و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توقع داریم در برنامه ششم ، مجموعه اصناف را بیبشتر مد نظر داشته باشند و بحث اشتغال زایی را که دغدغه اصناف و ورهبری دولت را پررنگ تر ببینند.

اتاق خبر: علی فاضلی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: بخش اعظم ایجاد اشتغال در کشور در حوزه اصناف شکل گرفته اما حمایتی از اصناف صورت نگرفته و بیشتر شاهد حمایت دولت از بخش صنعت هستیم که این بخش نیز بدون حمایت دولت نمی تواند پویا باشد.

وی افزود: بخش اصناف برای ایجاد یک شغل در کشور ۳۵۰ میلیون باید هزینه کند و اصناف در حال حاضر بیش از ۶ میلیون و ۱۵۳ هزار شغل در کشور بدون ایجاد بار مالی برای دولت ایجاد کرده اند. در حال حاضر ۲ میلیون و  ۱۷۳ هزار بنگاه صنفی دارای پروانه کسب در کشور فعال هستند .

فاضلی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران به دنبال شفاف سازی  نوین سازی و ساختار سازی در حوزه اصناف است که این برنامه ها تاکنون با همکاری یک سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تا حدودی اجرایی شده و در بخش ساختار سازی تا حدود ۷۵ درصد به موفقیت رسیده ایم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: علی رغم تاکیدات رئیس جمهور در سپردن کار مردم به مردم، بخش هایی از دولت به سراغ ۳۳ اتحادیه صنفی آمدند تا کار را از اتحادیه های صنفی بگیرند؛ این امر بدان معنا است که با وجود همه شعارها دولت در پی لاغر کردن خود نیست.  

به گفته فاضلی، بدترین شرایط اقتصادی را از حیث تداوم رکود اقتصادی تجربه کردیم اما بازار ایران طوری مدیریت شد که هیچ چالشی در این بخش نداشتیم. 

وی ادامه داد: چنانچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، همکاری وحمایت خود را از اصناف دریغ نکنند، می توان مجموعه مشکلات اصناف را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از پیش بهاد داد، افزود: حمایت مجلس از اصناف در رفع کاهش مشکلات صنوف زمینه را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در این حوزه مهیا خواهد کرد.

فاضلی تصریح کرد: برای اصلاح قانون نظام صنفی از نمایندگان مجلس تقاضای مساعدت داریم و در برخی از موارد قوانینی وجود دارد که مانع کسب و کار صنوف شده است و باید این قوانین اصلاح شود و ساختار نظارتی تعزیرات از بخش اصناف کنار برود و اصناف به صورت مستقل عمل کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر اصناف را خیلی کنار نگه داشتند و به خواسته هایشان توجهی نشد، افزود: در حال حاضر تعامل به وجود آمده بین دولت و اصناف می تواند فرصت خوبی برای حل مشکلات صنوف باشد تا بتوانیم امسال برای اولین بار به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و تنها به شعار در این زمینه اکتفا نشود.

در ادامه جلسه، دلخوش سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکسری اصلاحات در مجلس هشتم بر روی قانون نظام صنفی اعمال شد که این اصلاحات بسیار کامل بود و برخی نواقص در مجلس نهم در قانون نظام صنفی به وجود آمد که تلاش خواهیم کرد این نقایص را مرتفع سازیم .

وی تاکید کرد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس همگام با اصناف خواهند بود و از اصناف می خواهیم تا موارد موجود را در قالب یک طرح کلی به مجلس ارائه کنند و به صورت جزیی موارد را ذکر نکنند تا بتوانیم سریع تر عمل کنیم.

عزیزی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: متاسفانه در تصویب قوانین مجلس نقطه ضعف وجود دارد و به دلیل اینکه قوانین را خیلی سریع تصویب می کنیم، با مشکلات متعددی مواجه می شویم و شاهد این هستیم که قوانینی که در گذشته به تصویب رسیده بدون نقص است و باید کارشناسی بیشتری بر روی تصویب قوانین صورت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد : در همه جای دنیا اصل ۴۴ اجرایی شده اما متاسفانه ما هنوز شاهد تصدگری در بخش دولتی هستیم و مشکلات عدیده اقتصاد کشور ما به همین دلیل است و متاسفانه در سال ۹۵ بیش از ۹۰ درصد اعتبارات کشور در بخش دولتی هزینه شده و این موضوع تنها به بزرگ تر شدن بدنه دولت کمک می کند.

عزیزی تصریح کرد: در کشور ما در بدنه دولت به ازای هر ۲۸ نفر یک کارمند دولتی داریم و اکثریت مردم نیز رضایت کافی از اجرای امور اداری ندارند . در کشوری مثل ژاپن به ازای هر ۸۰۰ نفر یک کارمند در بخش دولتی داریم و همه هم رضایت کامل دارند.

در ادامه جلسه، یوسفیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : در همه جای دنیا و کشور های توسعه یافته بخش دولتی هیچ گونه دخالتی را در اقتصاد کشور ندارد و در کشوری مثل آمریکا همه اقتصاد کشور به دست بخش خصوصی است . در کشور ما عکس این موضوع صحت دارد و همه اقتصاد کشور در دست دولت است و تمام منابع و اعتبارات در این بخش هزینه می شود و به همین دلیل است که شاهد پیشرفت اقتصادی نیستیم و این نقطه ضعف کشور ما است.

منبع: اتاق اصناف

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید