Performancing Metrics

کاندیداهای نایب رئیس لابی خود را آغاز کرده اند | اتاق خبر
کد خبر: 365620
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 11:59
تلاش ها برای سمتی که هنوز خالی نیست آغاز شد

در حالی که تمام توجه ها به سمت انتخابات رئیس جلب شده است اما عده ای از هم اکنون کلید انتخابات نایب رئیسی را زده اند. با توجه به اینکه چند نفر از کاندیداهای ریاست در حال حاضر عضو هیأت رئیسه محسوب می شوند احتمال اینکه با انتخاب یکی از آنها یک کرسی نایب رئیسی یا خزانه داری در هیأت رئیسه خالی شود کاملا محتمل است. بر این اساس عده ای از چهره ها از هم اکنون کار انتخاباتی خود برای عضویت در هیأت رئیسه را آغاز کرده اند. این در حالی است که هنوز سمت خالی برای آنها وجود ندارد اما این افراد با آینده نگری در حال لابی با گروه های مختلف برای نایب رئیسی هستند. نگاهی به وضعیت چند نفر از این افراد می اندازیم.

عبدالوهاب سهل آبادی

رئیس خانه صنعت ایران که به واسطه این سمت موفق به کسب کرسی ریاست اتاق بازرگانی اصفهان شد امروز یکی از گزینه های جدی نایب رئیسی است. وی در تماس با چندین نفر از اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران اعلام کرده است که قطعا کاندیدای عضویت در هیأت رئیسه است و حتی اگر شورای روسای اتاق های بازرگانی با این بحث مخالف باشد کاندیدا خواهد شد. وی برای این سمت روی رای خانه صنعتی ها در هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی حساب کرده است و در حال رایزنی با کاندیدای شهرستانی ریاست برای جلب حمایت وی در قبال دادن آرای خانه ای ها برای ریاست است. سهل آبادی در ابتدای استعفای جلال پور توسط رسانه های نزدیک به وی به عنوان گزینه ریاست پیشنهاد شد ولی تقریبا مشخص بود که قصد اصلی وی کسب کرسی هیأت رئیسه است.

علی دیلمقانیان

در جلسه شورای روسای شهرستان ها، زمانی که بحث تعداد آرای در اختیار هر رئیس مطرح بود حسن انتظار اعلام کرد که یکی از اعضای هیأت نمایندگان ارومیه قطعا کاندیدای عضویت در هیأت رئیسه است اما از حمایت رئیس این اتاق برخوردار نیست. منابع آگاه می گویند فرد مورد بحث علی دیلمقانیان نایب رئیس اتاق ارومیه است که ارتباط بسیار نزدیکی با ائتلاف برای فردا به ویژه پدرام سلطانی دارد و قرار است با حمایت سلطانی برای نایب رئیسی کاندیدا شود.

جمال رازقی

اما دیلمقانیان تنها گزینه نزدیک به تهران نیست. در همان جلسه شورای روسا صحبت های جمال رازقی در زمینه نفی شورا و نحوه رای گیری به شدت شبیه به صحبت هایی بود که پیش از این توسط پدرام سلطانی مطرح شده است. شایعات زیادی درباره ارتباط حسنه میان رئیس جدید اتاق شیراز و طیف تهران به ویژه پدرام سلطانی وجود دارد. رازقی که در دوره های قبل سابقه ریاست اتاق شیراز را داشت در این دوره با انتخاباتی میان دوره ای مجددا به سمت خود بازگشت تا خود را به عنوان یک کاندیدای شهرستانی مورد حمایت تهرانی ها مطرح کند.

محمود تولایی

از دیگر کسانی که از هم اکنون کار کاندیدا شدن خود را برای عضویت هیأت رئیسه آغاز کرده است می توان به محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان اشاره کرد. با این حساب دو رئیس اتاق استان اصفهان هر دو کاندیدای نایب رئیسی هستند تا وضعیت انتخابات از این هم پیچیده تر شود. به ویژه آن که صحبت هایی درباره کاندیدا شدن رئیس سابق اتاق اصفهان یعنی رسول رنجبران هم مطرح است. حال باید دید کاندیدا شدن 3 نفر از یک استان چه بازخوردهایی خواهد داشت.

اما لیست کاندیداهای نایب رئیسی به همین جا ختم نمی شود. تا کنون چندین نفر دیگر نیز صحبت هایی مبنی بر نایب رئیسی مطرح کرده اند. از جمله آنها 2 عضو دیگر شورای روسای شهرستان ها و 3 عضو از اتاق بازرگانی تهران را می توان نام برد. این در حالی است که هنوز سمت خالی در این رابطه وجود ندارد و افراد پیشاپیش به دنبال تقسیم سمت هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید