Performancing Metrics

استاندار تهران: مشکل کمیت و کیفیت آب آشامیدنی پایتخت برطرف شد | اتاق خبر
کد خبر: 365655
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 23:44
استاندار تهران گفت: در سال اول فعالیت دولت یازدهم بسیار عجیب بود که کلانشهر تهران به ویژه در مناطق جنوبی در زمینه آب آشامیدنی بهداشتی کمبود وجود داشت که با عنایت خدا و تلاش دولتمردان مشکل کمیت و کیفیت آب آشامیدنی استان به ویژه پایتخت برطرف شد.

اتاق خبر: سید حسین هاشمی شامگاه سه شنبه در اولین همایش خیرین سلامت استان تهران با بیان اینکه یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آبهای روان تهران تبدیل به آب فاضلاب می شد گفت: با مساعدت دولت تدبیر و امید هر دو ماه یکبار تصفیه خانه آب و فاضلاب در تهران به بهره برداری می رسد تا آب های فاضلاب پس از تصفیه در صنعت و کشاورزی استفاده شوند.
وی خاطرنشان کرد: کشت سبزی و صیفی با آب فاضلاب از دیگر مشکلات پایتخت بود که با اقدام های مناسب این مشکل تا حدودی برطرف شد.
استاندار تهران با اشاره به سفرهای رئیس جمهوری و ریاست قوه قضاییه به شهرستان های استان گفت: با مساعدت این دو بزرگوار مشکلات اساسی استان تا حدودی برطرف شد.
استاندار تهران با اشاره به محروم بودن سه شهرستان بهارستان؛ ملارد و قرچک از از وجود بیمارستان گفت: هر یک از این شهرستان ها به اندازه یک استان کشور جمعیت دارد اما شهروندان آنها از کمبود فضای درمانی رنج می برند.
وی تاکید کرد: تراکم جمعیت در شهرستان بهارستان 10 برابر جمعیت پایتخت و 20 برابر جمعیت کل کشور است و با این جمعیت زیاد این شهرستان از امکانات بیمارستانی محروم است.
*پرداخت یارانه جلوگیری از اشتغال و توسعه است
استاندار تهران با اشاره به پرداخت ماهیانه هفت هزار میلیارد ریال و سالانه 84 هزار میلیارد ریال یارانه به شهروندان استان تهران گفت که پرداخت این اعتبارات سنگین از ایجاد اشتغال جلوگیری می کند.
وی افزود: کمک به افراد نیازمند بسیار ضروری است و امری واجب است اما بسیاری از افرادی که نیاز به یارانه ندارند این پول به آنها پرداخت می شود و هدر دادن این بودجه سنگین سبب می شود مشکلاتمان افزایش یابد.
استاندار تهران تاکید کرد: بودجه عمرانی استان تهران سالانه 30 هزار میلیارد ریال است و اگر تنها نیمی از یارانه مردم تهران معادل 300 میلیارد ریال در اختیار دولت قرار گیرد تمامی مشکلات آب؛ عمران؛ اشتغال؛ کمبود فضای درمانی و آموزشی استان با همکاری خیرین برطرف می شود.
استاندار تهران در ادامه به جلسه دو ساعته رهبری با مسوولان در خصوص آسیب های اجتماعی تهران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب محور اول و اصلی آسیب های اجتماعی در تهران را وجود معتادین متجاهر عنوان کردند که باید در این زمینه دولتمردان با همکاری شهرداری اقدام هایی صورت دهند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مراکز نگهداری معتادین تا ظرفیت هشت هزار و 500 نفر گنجایش دارد که خیرین سلامت در جهت سلامت معتادین باید در این خصوص اقدام هایی صورت دهند.
هاشمی وجود بی شمار متکدیان که چهره شهر را خراب کرده را از دیگر آسیب های اجتماعی پایتخت دانست و گفت: متکدیان در شهر تهران روزانه بین 30 میلیون تا 200 میلیون ریال درآمد دارند.
استاندار تهران گفت: با مشارکت شهروندان «طرح پول دادن به گدا در تهران جمع شود» را باید اجرایی کرد و به جای پرداخت پول به افراد با مشارکت خیرین مراکز خیریه را در شهر گسترش دهیم و افراد نیازمند را در این مراکز زیر پوشش قرار دهیم.
نخستین همایش خیرین سلامت استان تهران شامگاه سه شنبه در تالار آدینه برگزار شد و در آن جمعی از خیرین سلامت شهر و شهرستانهای استان تهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید