Performancing Metrics

استحکام سازی درونی کشور با پدافند غیرعامل وظیفه همگانی برای مقابله با دشمنان | اتاق خبر
کد خبر: 365677
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 02:46
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که روش جدید دشمنان برای جنگ با ایران، ناامن سازی کشور است، گفت: استحکام سازی درونی کشور با استفاده از پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمنان، وظیفه ای بزرگ و برعهده همگان است.

سردار غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل رابط های دستگاه های اجرایی در دانشگاه فرهنگیان سمنان افزود : بخشی از ناامن کردن کشور بر عهده تروریست ها و گروه های تکفیری است که به دلیل آمادگی و هوشیاری نیروهای امنیتی تاکنون آسیبی به ایران واردنشده است.
وی پدافند غیرعامل را امری بسیار مهم دانست و اظهار داشت تهدیدها و آسیب های دشمنان باید شناسایی شود و ورود در حوزه پدافند غیرعامل برای آسیب شناسی بسیار ضروری است.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد : دفاع یک مفهوم یکپارچه است که شامل 2 بخش عامل و غیر عامل است.
حیدری ادامه داد : مجموعه اقدام های غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ادامه فعالیت های ضروری، ارتقا و پایداری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها می شود ، پدافند غیرعامل می نامند.
به گزارش ایرنا، حیدری با بیان این که پدافند غیرعامل برای دور کردن خطرات جامعه است، بر لزوم وجود دیدگاه های راهبردی در این حوزه تاکید کرد.
وی یادآور شد : در طول تاریخ بشریت 14 هزار جنگ رخ داده است و در قرن بیستم بیش از 220 جنگ رخ داده است.
وی با بیان این که از سال 1945 میلادی تا 1990 تنها سه هفته دنیا بدون جنگ بوده، افزود: آمارها نشان دهنده وضعیت جهان است و با وجود پدافند غیرعامل و شناسایی تهدیدها می توان از جنگ ها پیشگیری کرد.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: در جهانی که سراسر جنگ و خون ریزی و بی عدالتی است توجه به حوزه های مختلف پدافند غیرعامل و افزایش امنیت کشور از ضرورت های اصلی است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در حوزه پدافند غیرعامل فرهنگ سازی و آموزش از ضرورت های مهم و نیاز جامعه است.
ایرج کارخایی تاکید کرد : با فرهنگ سازی و آموزش می توان از بسیاری از آسیب های موجود جلوگیری کرد.
وی با بیان این که دشمنان از طریق جنگ نرم به دنبال آسیب رسانی به کشور هستند، اظهار کرد: با آگاهی درست از پدافندغیرعامل می توان امنیت کشور را حفظ و بریا توسعه و ارتقا آن تلاش کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد : پدافند غیرعامل امر بسیارمهمی است که بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفته و توجه به آن امری ضروری است.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
این دوره آموزشی یکروزه است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید