Performancing Metrics

تخلیه 38 هزار زندانی از زندان های ترکیه شروع شد | اتاق خبر
کد خبر: 365855
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 23:15
با صدور بخشنامه جدید دولتی تخلیه 38 هزار زندانی از بازداشتگاه های ترکیه شروع شد. به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته و زندانی شدن بیش از 20 هزار نفر، مازاد ظرفیت پذیرش بازداشتگاه ها به بیش از 10 هزار زندانی رسیده بود.

اتاق خبر: چهارمین بخشنامه در حکم قانون که با استناد به اختیارات داده شده به دولت آنکارا در قالب اعلام حال فوق العاده سه ماهه در این کشور، بامداد امروز /پنجشنبه/ با انتشار در روزنامه رسمی، اجرایی شد.
همزمان با اجرایی شدن این بخشنامه، رسانه های ترکیه از شروع تخلیه بخش مشخصی از زندانیان خبر می دهند.
گفته می شود شمار تخلیه زندانیان از بازداشتگاه ها در مرحله اول به 38 هزار نفر و در دو سال آینده به 100 هزار نفر خواهد رسید.
بکر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه روز گذشته اعلام کرد، با انجام تنظیماتی، راه آزادی حدود 38 هزار نفر از بازداشتگاههای کشور فراهم شده است.
او گفت: موضوع عفو محکومین مطرح نیست و روی مساله آزادی برخی از مجرمان از جمله مجرمان غیر عمد با کنترل های بعداز آزادی و یا با پابندهای الکترونیک کار می شود.
وزیر دادگستری گفت: این اقدامات شامل آن دسته از محکومین و یا زندانیانی که تا اول جولای گذشته وارد بازداشتگاهها شده اند و شمار آنها نزدیک به 38 هزار نفر تخمین زده می شود.
براساس داده های وزارت دادگستری ترکیه از سال 2010 میلادی به بعد، شمار زندانیان در این کشور نزدیک به 45 هزار نفر افزایش یافته است.
ظرفیت 366 زندان ترکیه نزدیک به 160 هزار نفر است ولی اکنون بیش از 165 هزار نفر در این زندان ها به سر می برند.
در سال 2010 میلادی شمار زندانیان ترکیه در حدود 120 هزار نفر بود.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید