Performancing Metrics

نبود آگاهی بانوان از داروهای لاغری باعث افزایش اعتیاد شده است | اتاق خبر
کد خبر: 365857
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 23:33
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به محدود بودن سطح آگاهی زنان از داروهای لاغری و لوازم آرایشی گفت: این مهم یکی از دلایل افزایش اعتیاد بین بانوان است و باید آگاهی آنان از طریق فرهنگ سازی رسانه ای افزایش یابد.

اتاق خبر:عارف وهاب زاده در همایش آشنایی با سوء مصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری ویژه مدیران زن باشگاه ها در تبریز افزود: عدم آگاهی بانوان در مورد مواد استفاده شده در داروهای لاغری و بسیاری از لوازم آرایشی همچون شفاف کننده پوست باعث بالا رفتن اعتیاد در بین بانوان شده است.
وی اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد بهترین راه برای دور ماندن از مواد مخدر است که با برنامه ریزی های صحیح و برگزاری دوره های آموزشی باید افراد را نسبت به راه های دوری جوانان از اعتیاد، آموزش دهیم.
وهاب زاده با اشاره به اینکه همسایگی ایران با افغانستان و پاکستان باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیاد برای افراد جامعه ما شده است، یادآور شد: با برنامه ریزی های مختلف باید از اعتیاد در کشور پیشگیری کنیم که برگزاری همایش های آگاهی دهی یکی از راهکارهای مناسب است.
وی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری انجام شده که امیدواریم مردم ما نیز با توجه به خطرات این مواد با آگاهی و کسب اطلاعات کافی از این مواد دوری کنند.
وهاب زاده، دلایلی همچون کسب لذت، کنجکاوی، مشکلات روحی و روانی و بسیاری از مشکلات دیگر را از عوامل سوق یافتن جوانان به سمت مواد مخدر دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش سطح آگاهی در بین مردم و جوانان مشکل اعتیاد در کشور حل شود.
به گفته وی، در چند سال اخیر اعتیاد بین بانوان رشد بالایی داشته و مصرف مواد مخدر در بین این قشر به دو برابر افزایش پیدا کرده است که عوامل بسیاری در این مورد نقش دارد.
وهاب زاده اضافه کرد: یکی از راه های پیشگیری از اعتیاد، راه اندازی NGOهای فعال در حوزه پیشگیری است.
به گزارش ایرنا، معاون ورزش بانوان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه سطح آگاهی مدیران باشگاه ها باید بالاتر برود، گفت: باید تلاش کنیم سطح آگاهی مدیران باشگاه ها را بالا ببریم تا ورزشکاران با آرامش ورزش کنند و به اهداف خود بدون نیاز به هیچ دارویی دست پیدا کنند.
لیلا جاویدان، هدف از برگزاری این همایش را افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مربیان و مدیران باشگاه ها دانست تا اطلاعات کافی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.
وی افزود: باشگاه ها در کنار کسب و کار، به عنوان پایگاه فرهنگی هم محسوب می شوند و این اهمیت این مراکز را بالاتر می برد و باید با دقت و آگاهی بیشتری به این مراکز توجه شود.
جاویدان ادامه داد: طی چند سال اخیر داروهای لاغری و کاهش وزن در بین بانوان طرفداران بسیاری پیدا کرده که این داروها با اثرات بسیار بد به نوعی اعتیادآور هستند که فرد با مصرف این دارو دچار اعتیاد می شود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید