Performancing Metrics

بیش از 30 هکتار از باغ های خرمای جیرفت در آتش سوخت | اتاق خبر
کد خبر: 365859
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 23:49
بخشدار مرکزی جیرفت گفت: بیش از 30 هکتار از باغ های بارور درختان خرما در بخش مرکزی جیرفت در آتش سوخت.

اتاق خبر:منصور نعمتی روز پنجشنبه افزود: این آتش سوزی عصر دیروز بر اثر بی احتیاطی در آتش زدن ضایعات درختان خرما در نخلستان های دهستان خاتون آباد بخش مرکزی و کنترل نکردن آتش روی داد و سبب سوختن بیش از 70 اصله نخل بارور شد.
وی گفت: بلافاصله نیروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی جیرفت و مردم منطقه، آتش خاموش شد.
وی ادامه داد: خسارت دقیق این آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.
بخشدار مرکزی جیرفت گفت: این آتش سوزی پنجمین حریق طی یک ماه گذشته در بخش مرکزی جیرفت است و مردم و کشاورزان دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی نبود دستگاه های آتش نشانی در بخش مرکزی جیرفت و بی احتیاطی کشاورزان را خطرساز خواند و افزود: مستهلک بودن دستگاه های آتش نشانی جیرفت و گستردگی منطقه وضعیت امداد رسانی را برای آتش نشانی شهرداری جیرفت با مشکل مواجه کرده است.
نعمتی بیان کرد: نخلداران و کشاورزان با توجه به فراهم بودن شرایط برای آتش سوزی در نخلستان ها از آتش زدن ضایعات درختان نخل در باغ ها خودداری کنند.
وی گفت: با توجه به گستردگی منطقه، ایجاد یک واحد اطفای حریق در حوزه بخش مرکزی با مشارکت دهیاری ضروری است که امیدواریم این نیاز با مساعدت مسئولان تامین شود.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید