Performancing Metrics

اندونزی 60 کشتی خارجی را غرق کرد | اتاق خبر
کد خبر: 365865
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 00:32
اندونزی 60 کشتی خارجی را که در آب های این کشور جنوب شرق آسیا ماهیگیری غیرقانونی انجام می دادند به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال غرق کرد.

اتاق خبر: منفجر کردن و به آتش کشیدن این کشتی ها در دولت 'جوکو ویدودو' که خود را 'کاپیتان کشتی اندونزی' با بیش از 17 هزار جزیره خوانده یک روند عادی شده و قدرت نمایی در برابر ماهیگیران غیرقانونی کشورهای همسایه به ویژه چینی است.
'سوسی پودجیاستوتی' وزیر شیلات و امور دریایی اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد این کشتی های خارجی در 8 مکان مختلف در سراسر مجمع الجزایر اندونزی روز چهارشنبه در روز استقلال این کشور از دست استعمارگران، غرق شدند.
اندونزی از سال 2014 میلادی و زمانی که 'جوکو ویدودو' سکان هدایت این کشور را در دست گرفت تاکنون صدها قایق و کشتی ماهیگیری غیرقانونی را غرق و به آتش کشیده است.
به نوشته تارنمای 'جاکارتا پست'، بسیاری از این قایق های خارجی در آب های جزایر 'ناتونا' اندونزی که منطقه انحصاری اقتصادی اندونزی در آب های نزدیک دریای جنوبی چین است، متوقف شدند.
چین این منطقه را که حدود دو هزار کیلومتر با سرزمین اصلی فاصله دارد به عنوان یک منطقه سنتی ماهیگیری چینی ها در نظر گرفته است.
وزیر اندونزیایی گفت: ما در حال دیدن آثار بازدارنده غرق کردن این قایق ها هستیم. من فکر می کنم این یک پیام قوی به کشورهای خارجی و ناوگان ماهیگیری آنها است.
دولت اندونزی برنامه ریزی کرده بود به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال این کشور 71 قایق و کشتی غیرقانونی فیلیپینی، ویتنامی، مالزیایی و چینی را غرق کند، اما تنها 60 قایق غرق و یا به آتش کشیده شد.
وزیر شیلات و امور دریایی اندونزی، گفت که دولت قصد دارد از 6 کشتی دیگر برای ساخت یک موزه ماهیگیری غیرقانونی در ساحل جنوب غرب جاوا اقدام کند.
گزارش رسانه های محلی اندونزی نشان می دهد 8 کشتی نیز روز دوشنبه در دو بندر این کشور غرق شدند.
اندونزی ماه مارس نیز یک کشتی نیجریه ای را که در جهان به دلیل ماهیگیری غیرقانونی تحت تعقیب بود با استفاده از مواد منفجره نابود کرد.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید