Performancing Metrics

همایش ملی تازه های سرطان پروستات در ساری گشایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 365870
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 01:05
سمینار ملی تازه های سرطان پروستات روز پنج شنبه با حضور پزشکان و متخصصان پزشکی در ساری گشایش یافت.

اتاق خبر:دبیر علمی سمینار تازه های سرطان پروستات هدف از برگزاری این رویداد علمی را بررسی سرطان پروستات در ایران به خصوص استان مازندران اعلام کرد.
دکتر میثم جمشیدی در این همایش گفت: سرطان پروستات یکی از بیماری های کشنده سرطانی در مردان است و آمار مرگ و میر سرطان پروستات در ایران بیش از سایر کشورهای توسعه یافته است.
وی دلیل اصلی بالا بودن مرگ و میر ناشی از این بیماری را در ایران ناآشنایی مبتلایان نسبت به این بیماری دانست و مردان بالای 50 سال را از گروه های سنی در معرض خطر دانست.
دکتر جمشیدی گفت که مردان بالای 50 سال باید برای اطمینان از سالم بودنشان نیاز به ارائه آزمایش سالانه دارند و این آزمایش ها نیز در مراکز عادی آزمایشگاهی قابل انجام است.
وی اضافه کرد : بیماران مبتلا به سرطان پروستات با جراحی نوین و شیمی درمانی قابل درمان هستند و در این زمینه نگرانی زیادی در کشور وجود ندارد.
پروستات چیست؟
پروستات غده ای است که در گردن مثانه مردان قرار داردو این غده قسمتی از دستگاه تناسلی مردان محسوب می شود. اندازه آن تقریبا معادل یک گردوست ولی در بیشتر مردان در میانسالی بزرگ می شود.
*** نشانه های بیماری
انسداد مجرای ادرار و تحریک پذیر شدن غده، ادرار قطره قطر همراه با زور زدن ، تکرار نیازبه دستشویی ، سوزش ادراری مزمن و تکرر ادراری از نشانه های این بیماری است.
*** ارثی بودن بیماری پروستات
عضوهیات مدیره انجمن ارولوژی طبرستان گفت که بررسی ها نشان می دهد که این بیماری می تواند به صورت ارثی به مردان خانواده نیز منتقل شود.
دکتر جمشیدی اظهارداشت : اگر در یک خانواده پدر و برادر بزرگتر به این بیماری مبتلا باشند، احتمال این که مرد بعدی خانواده به این بیماری دچار شود بالاست.
وی به خانواده ها توصیه کرد تا برای اطمینان از ابتلاء نشدن به این بیماری هر سال آزمایش خود را تکرار کنند.
وی بار دیگر به مردان بالای 50 سال پیشنهاد کرد تا هر سال برای اطمینان از سلامتشان آزمایش سالانه را تکرار کنند تا بتوانند زندگی عادی داشته باشند.
وی گفت که خانواده های دارای مردان مبتلا به سرطان پروستات نگرانی زیادی نداشته باشند و با درمان قطعی این بیماری می توانند زندگی عادی داشته باشند.
سمینار علمی تازه های سرطان پروستات عصر امروز به کار خود خاتمه خواهد داد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید