Performancing Metrics

۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و خاک ایلام سرمایه گذاری شده است | اتاق خبر
کد خبر: 365933
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 09:10
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و خاک استان برای توسعه کشاورزی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، علی مراد اکبری در نشست بررسی روند احیای اراضی کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت های توسعه ای در استان های مختلف اهتمام ویژه ای دارد و با توجه به استعدادهای ایلام در بخش کشاورزی و آب و خاک این مهم از سوی استاندار ایلام بخوبی پیگیری شده و نتایج مثبت آن در استان قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ شاخص های توسعه ای در وضعیت مطلوبی نیستیم، گفت: باید مدیران تلاش کنند تا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام بخش کشاورزی با توجه به منابع غنی آب و خاک استان توسه یابد.

اکبری به اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی در کشور اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که سهم استان ایلام از این مقدار۱۰درصد یعنی بیش از ۲۵ میلیارد تومان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: یک فرصت تاریخی در حوزه کشاورزی نصیب استان شده تا هم از منابع صندوق توسعه ملی و هم از منابعی که در اختیار استان است از تمام توان و ظرفیت خود برای تخصیص ۱۰۰درصدی بهره گیرند.

وی گفت: مدیران استان باید از این اعتبار برای اجرایی شدن طرح ۵۰ هزار هکتار از محل ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت های ایلام و خوزستان و همچنین ۴۰ هزار هکتار در بحث رودخانه های مرزی استفاده کرده و این طرح ملی را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به اجرای طرح ۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی استان ایلام گفت: مشکلات و نواقصی در شبکه اصلی و بالادست این طرح وجود دارد که باید به سرعت رفع شود.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اهداف اجرای این طرح را افزایش ۱۸ میلیون متر مکعبی ظرفیت منابع آبی استان و برگشت آب به چرخه کشاورزی عنوان کرد چرا که ذهکش ها بصورت عمودی عمل می کنند که باعث می شود آب به شبکه بازگشته و چرخه کشاورزی دوباره شکل گیرد.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید