Performancing Metrics

حمله انتحاری در الازیغ ترکیه سه کشته و بیش از 100 زخمی بر جا گذاشت | اتاق خبر
کد خبر: 365946
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 11:11
در یک حمله انتحاری که پیش از ظهر امروز /پنجشنبه/ در شهر الازیغ در بخش مرکزی ترکیه رخ داد، دستکم سه تن کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند.

اتاق خبر: این حمله علیه ساختمان مرکزی پلیس الازیغ رخ داده و علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی زیادی به ساختمانهای مجاور و خودروها وارد کرده است.
رسانه های ترکیه گزارش داده اند، این حمله با یک دستگاه کامیون حامل صدها کیلوگرم مواد منفجره رخ داده است.
شبکه خبر ان.تی.وی گزارش داد، عامل و یا عاملان انتحاری، خودرو را در نزدیکی ساختمان 4 طبقه مرکز پلیس در پارکینگ منفجر کرده اند.
بنابر این گزارش، شمار زخمی ها به حدی است که از بلندگوها مردم را به اهدای خون دعوت می کنند و صدها تن از مردم شهر نیز خود را به بیمارستان ها رسانده اند.
آخرین آمار داده شده از سوی این رسانه ها حاکی است که سه مامور پلیس در این حمله کشته شده و بیش از 100 نفر زخمی شده اند که شمار زیادی از آنها را غیر نظامیان تشکیل می دهند.
گفته می شود این یکی از شدیدترین حملات انتحاری در دوره اخیر بوده است و شدت آن به حدی بوده که شیشه های ساختمان ها به شعاع دو کیلومتری آن شکسته شده است.
رسانه های ترکیه عناصر وابسته به پ.ک.ک را عامل این حمله انتحاری معرفی کرده اند.
«جمیل باییک» از سرکرده های پ.ک.ک به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته در ترکیه گفته بود که مبارزه متفاوتی را در شهرهای بزرگ ترکیه شروع خواهند کرد.
پ.ک.ک بر خلاف حمله انتحاری و تروریستی مانند داعش، به ندرت دست به حملات انتحاری می زند. آگاهان در آنکارا می گویند، این حمله انتحاری از حملات نادری است که پ.ک.ک به صورت انتحاری انجام می دهد.
بامداد امروز نیز حمله مشابهی در شهر وان رخ داد که دهها کشته و یا زخمی داشت.
در نزدیک به 10 روز گذشته این هفتمین حمله با کامیون حامل صدها کیلوگرم مواد منفجره در مناطق شرق و جنوب شرق و مرکزی ترکیه می باشد.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید