Performancing Metrics

بانوان محجبه روی سکوی سوم المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 365990
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 16:32
در پایان روز دوم از رقابتهای تکواندو بازیهای المپیک نمایندگان انگلستان و اردن در حالی موفق به کسب مدال طلا شدند که روی سکوی سوم وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان دو بانوی محجبه ایستاده بودند.

به  گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار مهر از ریو دوژانیرو، تکواندوکاران دو وزن ۶۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان در دومین روز از رقابتهای تکواندو بازیهای المپیک سی و یکم رقابتهای خود را برگزار کردند که تکواندوکاران اردن و انگلستان موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم زنان «جید جونز» از انگستان موفق شد در دیدار نهایی »اوا گومز» از اسپانیا را شکست داده و به نشا طلا دست پیدا کند. تا اینجای کار این انگلیسی تنها تکواندوکاری است که موفق شده مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کند. 

در این وزن اسپانیا نقره گرفت و دو تکواندوکار محجبه روی سکوی سوم ایستادند. «هدایا ملک» از مصر به همراه کیمیا علیزاده بانوی تاریخ ساز کشورمان به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند. 

تنها بانوی تکواندوکار کشورمان در المپیک ۲۰۱۶ در این مسابقات دست به کار بزرگی زد. وی که با قرعه سختی مواجه شده بود دور نخست «زانینویچ» قهرمان جهان از کرواسی را شکست داد و سپس در برابر «گومز» از اسپانیا که او هم طلای جهان را در کارنامه داشت بازنده شد و به گروه بازنده ها رفت. 

علیزاده در اولین دیدار خود در جدال برای کسب مدال برنز دست به کار بزرگی زد و در حالی که چند امتیاز در پایان راند دوم از رقیب تایلندی خود عقب بود در نهایت پیروز از میدان خارج شد و در دیدار رده بندی هم تکواندوکر سوئدی را شکست داد و به نشان با ارزش برنز که  اولین مدال المپیکی بانوان کشورمان بود دست پیدا کرد. 

در وزن ۶۸- کیلوگرم مردان بعد از حذف «سروت تازگل» ترکیه ای که برای تکرار مدال ۲۰۱۲ لندن به ریو آمده بود، «الکسی دنیسنکو» از روسیه و «احمد ابوقاش» از اردن به دیدار نهایی رسیدند و در پایان این اردنی بود که حریف نامدار خود را شکست داد و طلا گرفت. 

روسیه نقره گرفت و مدال برنز هم به «دای هون لی» از کره جنوبی و «گونزالس بونیلا» از اسپانیا تعلق گرفت. این اسپانیایی چهار سال قبل و در المپیک ۲۰۱۲ لندن به نشان طلای وزن ۵۸- کیلوگرم دست پیدا کرده بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید