Performancing Metrics

حملات هوایی از پایگاه همدان موثرتر است | اتاق خبر
کد خبر: 366051
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 01:09
یک تحلیلگر روس:
ولادیمیر ساژین، تحلیلگر ارشد فرهنگستان روسیه موسسه مطالعات علوم شرقی گفت: پایگاه هوایی نوژه در نزدیکی همدان به خوبی مجهز شده و به طور کامل مناسب با نیازمندی‌های هواپیماهای دور پروازمان است.

ولادیمیر ساژین، تحلیلگر ارشد فرهنگستان روسیه موسسه مطالعات علوم شرقی درباره‌ استقرار بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان در ایران و پرواز این هواپیماها به سمت سوریه برای حمله به مواضع گروههای تروریستی گفت: پایگاه هوایی نوژه در نزدیکی همدان به خوبی مجهز شده و به طور کامل مناسب با نیازمندی‌های هواپیماهای دور پروازمان است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این تحلیلگر روس در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس افزود:‌ البته باید این نکته را یادآور شوم که این پایگاه ما به معنای معمول نیست و یک تاسیسات ایرانی باقی خواهد ماند. هواپیماهای روسی تنها از باند فرودگاه آن استفاده می‌کنند. این یک فرودگاه برای توقف است. نیروهای ما و خدمات ویژه‌ای وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد که حملات هوایی روسیه از پایگاه هوایی همدان موثرتر خواهد بود چرا که فاصله‌ تا هدف بسیار کمتر است و هواپیماها قادرند محموله بزرگ‌تری را حمل کنند.

ساژین با بیان این‌که استفاده از این پایگاه هوایی نشان‌دهنده پیشرفت سیاسی ـ نظامی در روابط تهران و مسکو است، افزود که از نظر تاکتیکی، منافع ایران در روسیه در حال حاضر یکسان است. واضح است که مقامات نظامی بر مبنای استفاده از پایگاه هوایی همدان تصمیم‌گیری نمی‌کنند. این یک موضوع کاملا سیاسی است.

وی هم‌چنین گفت: در سال‌های اخیر به ویژه پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور حسن روحانی، روابط تهران ـ مسکو پیشرفت آشکار قابل توجهی داشته است. رئیسان جمهور هر دو کشور دیدارهای متعددی با یکدیگر داشته‌اند. آنها تماس‌های تلفنی منظم خود را حفظ کرده‌اند. این روابط میان وزیران امور خارجه و دیگر وزیرا نیز برقرار است.

وی ادامه داد: حتی روابط تجاری و اقتصادی باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرند. تجارت ایران ـ روسیه بیش از یک و نیم میلیارد دلار است اما با توجه به پتانسیل‌های موجود در هر کشور این رقم ناچیز است.

ساژین با اشاره به این‌که مشکلاتی تاریخی و معاصر برای تقویت این روابط دو جانبه وجود دارد، گفت: اما این دستاورد سیاسی ـ نظامی که با اجازه ایران برای استفاده از پایگاه هوایی‌اش در نزدیکی همدان انجام شد، نشان می‌دهد که سطح هکمکاری‌های نظامی و سیاسی میان تهران و مسکو بسیار خوب است.

وی هم‌چنین گفت که اگر چه تهران و مسکو چشم در چشم به مساله سوریه می‌نگرند، هنوز اختلاف نظرهایی هم میان دو کشور وجود دارد.

این تحلیلگر روسی تصریح کرد:‌ اول این‌که، مسکو از لحاظ راهبردی به دنبال یک نوع مشخص راه‌حل در سوریه است. در حالی‌که تهران انتظار نتیجه دیگری را دارد. هر دو کشور امیدوارند که نظام دولت در سوریه تغییر نکند اما حتی در این‌جا نیز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. مسکو به طور قوی روی باقی ماندن بشار اسد در قدرت پافشاری نمی‌کند در حالی‌که تهران اصرار دارد اسد باید رئیس‌جمهور سوریه بماند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید