Performancing Metrics

احتمال بازگرداندن عربستان به «لیست سیاه کودک‌کشی» سازمان ملل | اتاق خبر
کد خبر: 366061
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 02:56
بان کی‌مون به عربستان و هم پیمانانش هشدار داد که آنها را به لیست سیاه کشتن و مجروح کردن کودکان در مناطق جنگی بازمی‌گرداند.

انفجار یمن

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ‌منابع دیپلماتیک در سازمان ملل فاش کردند که بان کی مون، دبیر کل این سازمان به زودی به عربستان و هم‌پیمانان این کشور نامه‌ای هشدار آمیز خواهد فرستاد که در آن ائتلاف نظامی عربی به رهبری ریاض را تهدید می‌کند که با دیگر آنها را به "فهرست سیاه دولت‌ها و گروه‌های تروریستی که اقدام به کشتن کودکان می‌کنند" بازمی‌گرداند.

مقام‌های ارشد سازمان ملل اعلام کرده‌اند که این اقدام در صورتی محقق نمی‌شود که ریاض بمباران مدارس و بیمارستان‌ها را که اکنون در یمن انجام می‌دهد، متوقف کند.

این هشدار توسط نامه‌ای از سوی دفتر بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به ریاض ابلاغ می‌شود.

مقام‌های سازمان ملل اعلام کردند که این نامه پس از بمباران یک مدرسه در شمال یمن که منجر به کشته شدن 10 کودک و  مجروح شدن 28 تن دیگر شد،‌ تهیه شده است.

بان کی‌مون و مشاوران ارشد وی نسبت به ناکامی تلاش‌های دیپلماتیک فشرده به منظور متقاعد کردن عربستان و حفاظت از کودکان در برابر حملات هوایی این کشور در یمن به شدت سرخورده شده‌اند.

این در حالی است که با این نامه امکان درگیری اساسی میان بان کی‌مون و مقام‌های عربستان محتمل است.

مقام‌های سازمان ملل اعلام کرده‌اند که عربستان پیش از این تهدید کرده بود در صورتی که سازمان ملل ائتلاف عربی را از لیست سیاه خارج نکند، صدها میلیون دلار کمک خود به این سازمان را قطع خواهند کرد.

در بیانه‌ای که از سوی دفتر بان کی مون منتشر شده، آمده است که غیرنظامیان از جمله کودکان‌ سنگین‌ترین بها را در درگیری‌های یمن می‌پردازند و زیرساخت‌های غیرنظامی یمن مانند مدارس و بیمارستان‌ها هم‌چنان تخریب می‌شوند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید