Performancing Metrics

شکسته شدن انحصار خرید زغال از کرمان | اتاق خبر
کد خبر: 366156
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 13:43
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خریداران زغال از ذوب آهن تبدیل به خریداران متعدد شده و یکی از آن ها شرکت میدکو است که اعلام کرده هر چقدر کرمان تولید زغال داشته باشد، را خریداری خواهد کرد.

اتاق خبر: محمدرضا پورابراهیمی درباره اعتصاب کارکنان معدن همکار و هشونی در مقابل شرکت زغالسنگ کرمان اظهار کرد: یکی از دلایل این مسئله، عدم بازپرداخت مطالبات کارکنان از سوی شرکت است و شاید طی یک ماه گذشته چند نشست در این زمینه داشتیم و کمک کردیم شرکت بتواند مطالباتش و وام دریافت و پرداخت تعهدات را داشته باشد اما شرکت آن‌چه که باید وظیفه خود را انجام بدهد، عمل نکرده و ادعا کرده به دلیل عدم همکاری دیگران نمی‌تواند تعهداتش را انجام بدهد.

وی تصریح کرد: این شرکت باید مجموعه دارایی‌های غیرمولدش را که هزینه ایجاد می‌کند، تعیین تکلیف کند و نخستین مجموعه‌ای که باید تعیین تکلیف شود، معادن غیرفعال است. اخیرا با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مشخص شده شرکت به جای این‌که معادن غیرفعال را عملیاتی کند، قصد واگذاری معادنی که کار می‌کنند را دارد و بخشی از  اعتراض کارکنان معادن نیز به همین مسئله هست و می‌گوییم شرکت باید اولویت واگذاری را با معادن غیرفعال بگذارد.

وی افزود: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خریداران زغال از ذوب آهن تبدیل به خریداران متعدد شده و یکی از آن‌ها شرکت میدکو است که اعلام کرده هر چقدر کرمان تولید زغال داشته باشد، می‌خرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر شرکت میدکو مواد اولیه موردنیاز خود را از طبس وارد می‌کند و اگر ظرفیت تولید شرکت زغالسنگ به سه تا 5 برابر افزایش یابد، ظرفیت مصرف وجود دارد و دلیلی ندارد محصولات به ذوب آهن فروخته شود که شش ماه یا یک سال یک بار پول ندهد و دچار مشکل شود.

وی اظهار کرد: انحصار در خرید را شکستیم و این در حالی است که از سویی معادن زغالسنگ استان غیرفعال بوده و از سوی دیگر شرکت میدکو از طبس زغال می آورد و این از عجایب است.

وی گفت: در آخرین جلسه در کمیسیون که با حضور معاون وزرای صنعت و معدن و رفاه و مسوولان دیگر، فرمانداران راور، زرند و کوهبنان و نمایندگان برگزار شد، یکی از مصوبات پرداخت مطالبات ذوب آهن به زغالسنگ بود و مقرر شد براساس برنامه زمان بندی تسویه را انجام بدهد و ظاهرا در چهار قسط قرار شده مطالبات پرداخت شود و بخشی هم طی دو روز گذشته پرداخت شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین تعهد شد 100 میلیارد تومان تسهیلات به صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت زغالسنگ پرداخت شود تا نسبت به سرمایه در گردش و افزایش تولیدات اقدام کرده و مطالبات کارکنان نیز پرداخت شود؛ زیرا مردم به شدت نگران هستند و پیگیری کردیم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید