Performancing Metrics

پورابراهیمی: 70 درصد درآمد نفت باید در صنعت نفت هزینه شود | اتاق خبر
کد خبر: 366168
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 14:46
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما قبلا هر چه نفت استخراج می‌کردیم؛ می‌فروختیم و خرج بودجه جاری کشور می‌کردیم اما اکنون می‌گوییم که نفت باید در خدمت توسعه اقتصادی کشور باشد.

اتاق خبر: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم توسعه صنعت نفت در کشور گفت: با توجه به اینکه علاوه بر منابع عظیم نفتی به دریا نیز دسترسی داریم و در سواحل و کشتیرانی مزیت نسبی داریم باید از این نعمت  استفاده کرده و آن را توسعه دهیم. 

وی تصریح کرد: ما قبلا هر چه نفت استخراج می‌کردیم؛ می‌فروختیم و خرج بودجه جاری کشور می‌کردیم اما اکنون  می‌گوییم که نفت باید در خدمت توسعه اقتصادی کشور باشد و توسعه اقتصادی هم این است که بخشی از درآمد در بودجه عمومی و بخشی نیز  در حوزه زیرساخت بخش‌های مختلف سرمایه گذاری شده و در خود صنعت نفت به کار گرفته شود که این امر می‌تواند مبنای تصمیم گیری ما باشد. 

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: اشکالی که تا امروز وجود داشت این بود که بخش عمده درآمد نفت خرج بودجه عمومی و حقوق و دستمزد می‌شد اما  حال که بعد از لغو تحریم‌ها میزان صادرات افزایش یافته باید مسیر عوض شود و 30 درصد درآمدها صرف بودجه عمومی و 70 درصد در صندوق توسعه ملی ذخیره شده و یا در حوزه انرژی سرمایه گذاری تخصصی شود.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید