Performancing Metrics

خوش‌بینی بازار طلا به افزایش بیشتر قیمت | اتاق خبر
کد خبر: 366237
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 17:33
در حالیکه تحلیلگران وال استریت درباره روند حرکت قیمت طلا در هفته جاری نظر برابری دارند اما سرمایه گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز همچنان نسبت به صعود این فلز ارزشمند خوش بین مانده اند.

اتاق خبر: در نظرسنجی هفتگی کیتکو از ۱۹ تحلیلگر و معامله گر وال استریت، هفت نفر یا ۳۷ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری ثابت بماند در حالیکه شش نفر یا ۳۲ درصد افزایش قیمت طلا و به همین تعداد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.

در این بین ۹۶۱ سرمایه گذار خُرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند که از میان آنها، ۶۳۱ نفر یا ۶۶ درصد افزایش و ۲۰۴ نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالیکه ۱۲۶ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

برای هفته ای که گذشت ۷۱ درصد از تحلیلگران و معامله گران و ۶۶ درصد از سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که پیش بینی درستی بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک آخرین بار ۱۱ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۶.۲۰ دلار بسته شد. با اینهمه طلا برای کل هفته حدود ۰.۲ درصد رشد نشان داد.

شاخص دلار آمریکا روز جمعه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۹۴.۵۴۵ واحد رسید با اینهمه بیش از یک درصد کاهش هفتگی داشت. قوی شدن دلار آمریکا تقاضا برای فلزات ارزشمند را که به این ارز قیمت گذاری می شوند، کاهش می دهد.

گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا که بعدازظهر چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد که اعضای کمیته نرخ گذاری نسبت به وضعیت اقتصاد و بازار کار داخلی خوش بین هستند اما شمار متعددی از آنها با اشاره به احتمال کندی رشد بازار کار در آینده، مخالف افزایش نرخها در کوتاه مدت هستند. انتشار این گزارش ارزش دلار را تحت فشار قرار داد و از قیمت طلا حمایت کرد با اینهمه اظهارات سیاستگذاران آمریکایی که از تمایل آنها برای تحکیم سیاست پولی حکایت داشت، باعث شد سرمایه گذاران گزارش آخرین نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا را مجددا ارزیابی کنند.

ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک پس از اینکه سه شنبه اظهار کرد احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست سیاست پولی ماه آینده وجود دارد، روز پنج شنبه رشد قوی اخیر اشتغال آمریکا را مورد تمجید قرار داد. جان ویلیامز، رییس بانک فدرال سانفرانسیسکو هم خواستار برگشت هر چه سریع‌تر بانک مرکزی به روند تحکیم سیاست پولی شد.

نرخ‌های بهره بالاتر قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد زیرا این فلز بازدهی ندارد و زمانی که هزینه‌های استقراض افزایش پیدا می‌کند، رقابتش با دارایی‌های دارای بازده مانند اوراق خزانه دشوار می‌شود.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز انتظار دارد طلا با وجود اظهارات موافق افزایش نرخها از سوی مقامات بانک مرکزی آمریکا، در هفته جاری افزایش پیدا کند.

آیرا اپشتاین، مدیر شرکت اپشتاین هم انتظار دارد طلا به قیمت بالاتری صعود کرد زیرا به نظر می رسد دلار آمریکا روند کاهشی پیدا کرده است.

اما بعضی از تحلیلگران با توجه به اظهارات شماری از مقامات بانک مرکزی آمریکا که احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه آینده را مطرح کرده اند، انتظار دارند طلا اندکی عقب نشینی کند.

در این بین باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز انتظار دارد طلا در آستانه سخنرانی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس سالانه سمپوزیوم اقتصادی در جکسون هال، در محدوده معاملات کوچکی قرار بگیرد.

طلا هفته گذشته بین ۱۳۴۰ تا ۱۳۶۰ دلار معامله شد و صعود کوتاه مدتی به بالای ۱۳۶۰ دلار داشت، به دلیل سودگیری سرمایه گذاران پایدار نبود و باعث شد روند حرکتش بسرعت معکوس شود.

این فلز ارزشمند امسال ۲۷ درصد رشد قیمت داشته که عمدتا تحت تاثیر تاخیر بانک مرکزی آمریکا در افزایش بیشتر نرخهای بهره بوده است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید