Performancing Metrics

دعوای قضایی دو نهاد هالیوودی سر فیلم ‏های کلاسیک کلینت ایستوود | اتاق خبر
کد خبر: 366262
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 22:11
دادگاه ادعاهای کمپانی پی‌ای‌ای فیلمز مبنی بر طبقه‌بندی نادرست را رد کرد، اما یک جلسه دیگر دادگاه در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به زودی یک هیات منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا کمپانی مترو گلدوین-مایر (ام جی ام) باید چند دلار بیشتر برای استفاده‌اش از فیلم های کلاسیک کلینت ایستوود پرداخت می کرد یا خیر. این رای با حمایت دادگاه فدرال کالیفرنیا به وقوع خواهد پیوست.
کمپانی پی ای ای فیلمز (PEA Films) در سال ۲۰۱۴ از ام‌جی‌ام با این ادعا شکایت کرد که این استودیو به خاطر حقوق توزیع رسمی فیلم های «چند دلار بیشتر»، «خوب، بد و زشت» و «آخرین تانگو در پاریس» پول کافی دریافت نکرده است. در این دعوی آمده که ام جی ام از روش‌های خلاقانه حسابداری استفاده کرده تا با بالا بردن هزینه‌هایش، میزان پرداختی‌هایش را پایین بیاورد. پی ای ای گفته که متروگلدن‌مایر به جای توزیع کننده زیرمجموعه، از کمپانی فاکس به عنوان کمپانی سرویس دهنده نام برده و به این ترتیب ۴٫۶ میلیون دلار از پول پی‌ای‌ای را بالا کشیده است.
بورلی رید اوکانل، قاضی منطقه ای آمریکایی رای بر این داد که پی‌ای‌ای نتوانسته به خوبی ادعاهای خود مبنی بر دسته‌بندی مناسب را ثابت کند. این ادعاها در اواخر جلسه دادگاه اضافه شد و با وجود اینکه اوکانل قبول کرد آنها را بشنود، اجازه نداد پی‌ای‌ای دعوی اصلی خود را تغییر دهد. اوکانل روز دهم آگوست در رای خود نوشت: «ظاهرا شاکی می خواهد پروسه معمول را دور بزند و به صورت غیررسمی ادعاهای طبقه بندی نادرست را وارد پرونده کند. اگر در حال حاضر به شاکی اجازه تغییر دادن ادعای اولیه اش اهدا شود، تخطی مستقیم از قوانین فدرال مدنی خواهد بود.»
اوکانل همچنین به این مسئله پرداخت که آیا مخارج پرداختی به فاکس توسط ام جی ام منطقی بوده یا خیر. تحت تفاهم نامه این کمپانی با پی ای ای، ام جی ام می تواند از سود کل توزیع و بسته بندی مخارجش کم کند. خرج مورد نظر مبلغی ۱۰٫۶ میلیون دلاری است که پی ای ای می گوید منطقی بوده، اما بحث سر زمان آن است. یک شاهد متخصص ادعا کرد که گزارش کاهش مخارج ساعت ۸ شب در آخرین روز ضرب‌الاجل برای ارسال آن فرستاده شده که به گفته متروگلدن مایر، سر وقت نبوده است. اوکانل رای بر این داد که پی ای ای ادعای خود را هم زمان با ضرب‌الاجل دادگاه ثبت کرده و در نتیجه مشکلی وجود ندارد. ام جی ام گفت گزارش این متخصص قابل قبول نیست، اما اوکانل مخالفت کرد و اعتراض آن ها را رد کرد.
در مورد مسئله حسن نیت که توسط پی ای ای مطرح شده بود، اوکانل رای بر این داد که ادعای متخصص بر پایه اینکه فاکس حدود ۱٫۲ تا ۱٫۸ میلیون دلار از ام جی ام به خاطر تولید و ۳۰۰ هزار دلار به خارج بسته بندی اضافه پول گرفته، کافی است تا شکایت پی ای ای موثق به حساب نیاید. در رد کردن این ادعا، اوکانل گفت: «مدارک کافی نیست که نشان دهد مدافع غیرقابل معقول عمل کرده و بدون تحقیق و بررسی یا بدون اطمینان حاصل کردن از معقول بودن مخارج، آن ها را بر دوش شاکی قرار داده است.»
«به خاطر چند دلار بیشتر» عنوان دومین قسمت از سه‌گانهٔ دلار به کارگردانی سرجو لئونه است که در سال ۱۹۶۵ با بازی کلینت ایستوود ساخته و در سال ۱۹۶۷ در آمریکا اکران عمومی شد. از این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین آثار سینما یاد می‌شود. «به خاطر یک مشت دلار»عنوان اولین قسمت از سه‌گانهٔ دلار به کارگردانی سرجو لئونه است که در سال ۱۹۶۴ اکران شد. لئونه این فیلم را براساس فیلم یوجیمبو اثر آکیرا کوروساوا ساخت. از این فیلم وسترن به‌عنوان یکی از برترین آثار سینما یاد می‌شود. این فیلم بازیگر نقش اولش را، که کلینت ایستوود بود، تبدیل به یک ستاره کرد.
البته «آخرین تانگو در پاریس» در این گروه وسترن جای نمی‌گیرد و فیلمی ساخته برناردو برتولوچی است. در این فیلم بازیگرانی چون مارلون براندو و ژان-پیر لئو حضور دارند.

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید