Performancing Metrics

چه کسی هزینه تعویق انتخابات را می پردازد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 366329
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 21:24
فراز جبلی

فردا اولین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی پس از استعفای محسن جلال پور برگزار می شود. شاید هیچ کس در جلسه قبل زمانی که جلال پور در کنار علی ربیعی نشسته بود تصور نمی کرد موضوع پذیرش استعفای جلال پور دستور جلسه آتی خواهد بود. این جلسه درست 3 هفته پس از استعفای جلال پور برگزار می شود. جلال پور در استعفای خود تأکید داشت که هیأت نمایندگان انتخابات را حتی یک روز نیز به تأخیر نیندازد اما هیأت رئیسه تصمیم گرفت که چند هفته ای برای برگزاری انتخابات صبر کند و حتی اگر جلال پور خود از طریق اتاق بازرگانی کرمان دست به کار نمی شد این تأخیر طولانی تر از این می بود.

در طول این 3 هفته عملا تمامی کارهای اتاق بازرگانی معطل انتخاب رئیس جدید باقی مانده است. هیچ تصمیم جدیدی گرفته نمی شود و همه منتظر انتخاب رئیس هستند. در این میان کاندیداهای ریاست و به ویژه گروه هایی که هنوز به جمع بندی نهایی برای ریاست نرسیده اند اصرار دارند که انتخابات به تعویق بی افتد. در حقیقت اصرار آنها به این دلیل است که فرصت بیشتری برای رایزنی و لابی با اعضای هیأت نمایندگان داشته باشند تا با شانس بیشتری پای در میدان رقابت بگذارند.

اما این فرصت خریدن برای لابی هزینه زیادی برای بخش خصوصی به همراه دارد و اگر انتخابات دیرتر برگزار شود این هزینه هر روز بیشتر می شود. در بسیاری از نهادهای تصمیم ساز رئیس اتاق شخصا حق حضور دارد اما در این یک ماه اتاق رئیسی به خود ندیده است. از طرف دیگر تصمیم گیری های لازم درباره مذاکره با دولت در زمینه مشکلات بخش خصوصی معطل باقی مانده است. این موضوعات مسائلی است که هیأت نمایندگان را وادار می کند در اولین فرصت ممکن جلسه انتخابات را برگزار کنند. حتی اگر هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تصمیم به تعویق انتخابات بگیرد این وظیفه شورای عالی نظارت است که به مسئله برگزاری هرچه سریعتر انتخابات تأکید کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید