Performancing Metrics

کشف بیش از ۱۲ هزار دستگاه گوشی موبایل در کردستان | اتاق خبر
کد خبر: 366349
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 10:51
دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از کشف و ضبط بیش از ۱۲ هزار دستگاه گوشی موبایل در این استان خبرداد.

اتاق خبر: رضا میرزایی شنبه شب در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در پنج ماهه امسال توسط مرزبانی و نیروی انتظامی درکل ۱۲ هزار و ۲۶ دستگاه گوشی موبایل دراستان کشف وضبط شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال ۲ میلیارددلار بابت خرید موبایل ارز از کشور خارج می شود، عنوان کرد: گوشی موبایل یکی از کالاهایی است که با قاچاق آن به شدت از سوی نیروی انتظامی و مرزبانی برخورد و مبارزه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرموده مقام معظم رهبری در ارتباط با امحای کالاهای قاچاق لازم الاجراست، اظهارداشت: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فروش و توزیع کالاهای قاچاق به استثنای کالاهایی که در بازار داخلی نیاز ضروری است و به تولید داخلی ضرر نمی رساند، ممنوع است.

دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه ارزهای مکشوفه قابل امحا نیست، بیان کرد: ارزهای مکشوفه و شمش های طلای کشف و ضبط شده  تحویل بانک مرکزی داده می شوند و سپس بهای آنها به نرخ روز تعیین و به حساب خزانه واریز خواهد شد.

میرزایی اظهارداشت: در ارتباط با وضعیت تاناکورای سنندج باید جایگزینی برای این فعالیت پیشنهاد و بعد با فروشندگان البسه دسته دوم برخورد شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم تسهیلات بانکی مناسبی به افرادی که مشغول فروش البسه دسته دوم هستند، اعطا شود تا اقدام به خرید و فروش اجناس داخلی نو وتازه کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید