Performancing Metrics

فرسودگی ۳۳ درصدی شبکه آبرسانی در آبدانان | اتاق خبر
کد خبر: 366376
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 14:01
مسئول اداره آبفای شهر آبدانان از فرسودگی ۳۳ درصدی شبکه آبرسانی در آبدانان خبر داد.

اتاق خبر: نادر نصیری،  ۳۳ درصد از شبکه آبرسانی به شهر آبدانان فرسوده است که اگر این فرسودگی اصلاح شود تا ۲۰ سال آینده مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

وی  تصریح کرد: اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی به این شهر باعث جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل و اصلاح انشعابات غیر مجاز و افزایش بهره وری مناسب از آب شرب در این منطقه می شود.

مسئول اداره آبفای شهر آبدانان با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی فاز اول بهسازی چشمه های سراب این شهرستان، گفت: این پروژه در دو فاز تعریف شده که فاز اول شامل ساخت مخزن دو هزار مترمکعبی و حوضچه های نگهداری آب، ساختمان نگهبانی و آزمایشگاه است که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال در حال انجام است.

نصیری افزود: فاز دوم این پروژه شامل بهسازی چشمه های راستی و چپی، فنس کشی و احداث دیوار آب بند چپی و راستی، ساختمان الکترولیز و نمک زنی و تجهیزات آن و همچنین ساماندهی چشمه ها می باشد که برای اجرای فاز دوم این پروژه به اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه  بعد از زلزله سال ۹۳، فرسودگی شبکه آبرسانی در این شهرستان به ۳۰ کیلومتر رسید، اظهار کرد: پس از اصلاح سه کیلومتر از شبکه آبرسانی با ۱۸۲ رشته انشعاب در مرکز شهرستان آبدانان، هدر رفت آب از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است که برای اصلاح شبکه آبرسانی این شهر به اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

نصیری خاطر نشان کرد: برای اصلاح و توسعه یک کیلومتر از شبکه آب شرب اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال نیاز است که با توجه به اینکه ۳۵ کیلومتر از شبکه آبرسانی این شهر باید اصلاح شود در مجموع اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید