Performancing Metrics

فرار مالیاتی بین 13 تا 30 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 366408
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 17:36
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی در این سازمان تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

اتاق خبر: سید کامل تقوی‌نژاد در نشستی خبری که پیش از ظهر امروز در محل سازمان امور مالیاتی برگزار شد با اشاره به میزان فرار مالیاتی در کشور اظهار داشت: بین 13 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور برآورد می‌شود که علت آن عدم شفافیت نظام مالی و پولی و نبود نظام جامع اطلاعاتی مالیاتی و ضعف‌هایی است که در گذشته وجود داشته اما برای مقابله با این موضوع باید همه نهادهای مالی در کشور فعالیت کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به امکان شناسایی مودیان جدیدی و راستی‌آزمایی برگه‌های مالیاتی گفت: امکان شناسایی از طریق اداره ثبت شرکت‌ها، گمرک، بیمه مرکزی و پست وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی در این سازمان تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است و در استان ها نیز در حال ساماندهی این اداره هستیم.

تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: شناسایی مودیان فاقد پرونده مالیاتی که فعالیت اقتصادی در کشور دارند و اجرای طرح جدید مالیاتی و دسترسی به اطلاعات پولی و مالی گام بزرگ در حال اجراست.

وی گفت: به استناد قوانین متعدد، قانون‌گذار اختیارات بسیار وسیعی در اختیار دولت قرار داده تا اطلاعات هویتی و مکانی افراد و سپرده‌های بانکی و گردش‌های مالی شناسایی شود و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید