Performancing Metrics

آغاز ارائه کارت اعتباری فرش | اتاق خبر
کد خبر: 366645
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1395 - 17:01
وزیر صنعت از آغاز پرداخت وام ده میلیون تومانی به خریداران فرش دستباف خبر داد و گفت: این وام با سود ٤ درصدی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

اتاق خبر: محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت امروز در حاشیه آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: از امروز پرداخت وام ده میلیون تومانی برای خرید فرش دستباف آغاز شده و متقاضیان می توانند این وام را از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده و سود چهار درصدی بابت آن پرداخت کنند.

نعمت‌زاده گفت: برای رونق بازار این کالا در داخل براساس توافقنامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسیده خریداران فرش دستباف می‌توانند از این صندوق به میزان ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت کنند که از امروز پرداخت این تسهیلات در نمایشگاه آغاز می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشورهای مختلف سعی کرده‌اند تا با کپی از فرش ایرانی فرش‌هایی مشابه ما تولید کنند، اما همچنان دستبافته های ایرانی برای اهل فن کاملا شناخته شده است و این فرش‌ها در جهان با چند برابر قیمت نسبت به سایر فرش‌های مشابه عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از برجام یکسری محدودیت‌ها برای تجارت این کالا برداشته شد به طوری که بحث تحریم فرش‌ به آمریکای شمالی برطرف شد و برای اولین بار صادرات فرش به آمریکا پس از تحریم‌ به تازگی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: صادرات فرش دستباف در ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته و حدود ۸۳ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: امیدواریم با رونق بازارهای خارجی و برطرف شدن برخی مسائل پس از تحریم بازار این کالا رونق یابد.

وزیرصنعت، ‌معدن و تجارت افزود: تحریم‌ها در بازار این کالا سایه‌ افکنده بود به طوری که چند فروشگاه عرضه فرش در این مدت تعطیل شده بودند.

وی با اشاره به اینکه صادرات فرش دستباف نسبت به کالاهای صنعتی ناچیز است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار فرش دستباف و صنایع دستی صادر شود که این میزان ۴۰ درصد بیش از سال گذشته است.

به گفته نعمت‌زاده،  این رقم در مورد پیش‌بینی حجم صادرات ۵۰ میلیارد دلاری در صادرات غیرنفتی تا پایان سال جاری رقم ناچیزی است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید