Performancing Metrics

پهنای باند استان اصفهان تا پایان دولت یازدهم ۴ برابر می شود | اتاق خبر
کد خبر: 366646
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1395 - 17:10
وزیر ارتباطات گفت: از ابتدای دولت وزارت ارتباطات ۷۳۰ میلیاردتومان در بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری کرده و شبکه انتقال اصفهان تا پایان دولت شش برابر و پهنای باند ۴ برابر می شود.

اتاق خبر: محمود واعظی، پیش از ظهر دوشنبه، در آئین افتتاح ۷۳۵ پروژه مخابراتی استان اصفهان به همراه طرح طوبا، با اشاره به اینکه سیاست ها و برنامه ریزی های دولت همگی در راستای حل مشکلات کشور است، اظهار داشت: دولت سعی بر این دارد به بازی های سیاسی که از دو سال گذشته و به منظور انتخابات سال آینده مبنی بر تخریب دولت آغاز شده است، توجهی نکند.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم سعی دارد با عمل با مردم صحبت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص برنامه های توسعه ای حوزه فناوری اطلاعات در استان اصفهان، اظهار داشت: امروز پهنای باند مورد نیاز در استان اصفهان از ابتدای دولت یازدهم ۱۲ برابر شده و شبکه استان نیز افزایش سه و نیم برابری داشته است.

وی افزود: تعداد مشترکین اینترنت استان اصفهان از ابتدای دولت یازدهم نیز، ۵.۳ برابر افزایش داشته و فیبر نوری هم ۱۷۰ کیلومتر اضافه شده است.

واعظی با اشاره به اینکه در استان اصفهان در سال ۹۳ ، ۳۲۵ روستا و در سال ۹۴، ۳۰۸ روستا به اینترنت متصل شدند، گفت: تا پایان دولت هم همه روستاها متصل می شوند ضمن اینکه همه روستاها ارتباط تلفنی دارند.

وی ادامه داد: امروز ۳۰۲ و نیم میلیارد تومان پروژه اجرایی شده است، که ۴۰ گیگابایت به پهنای باند اضافه شده و ۲۵ شهرستان به نسل سوم نت اضافه شده اند و ۹ شهر هم تحت پوشش نسل چهارم اینترنت قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مرکز آپا، در استان اصفهان نیز راه اندازی شده است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم وزارت ارتباطات ۷۳۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری کرده و شبکه انتقال استان اصفهان تا پایان دولت شش برابر و پهنای باند هم چهار برابر می شود.

وی تصریح کرد: فیبر نوری استان اصفهان هم تا پایان دولت یازدهم به ۷۶۴ کیلومتر افزایش می‌یابد.

واعظی افزود: در پایان دولت یازدهم ۲۹ شهر استان تحت پوشش اینترنت نسل سوم و ۱۵ شهر استان هم تحت پوشش ۴جی قرارمی گیرد و تا سه ماه آینده ۲۴۱ روستا به اینترنت متصل می شود که مجموع این ها به ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان با شرکت های خصوصی استان همکاری داشته باشند، اضافه کرد: هر یک، شغل مستقیم در آی سی تی چهار شغل غیرمستقیم هم ایجاد می کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید