Performancing Metrics

طرح تولید و عرضه مرغ با وزن مناسب در سیرجان اجرا می شود | اتاق خبر
کد خبر: 366651
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1395 - 17:53
رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان از اجرای طرح تولید و عرضه مرغ با وزن مناسب از ابتدای شهریورماه جاری در این شهرستان خبر داد.

اتاق خبر: علیرضا زینلی پور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به نقش دامپزشکی در تامین سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: بر این اساس اقدامات متعددی از سوی دامپزشکی صورت می گیرد.

وی به وجود چهار کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان سیرجان اشاره و تصریح کرد: باید فرهنگ استفاده از مرغ ها با اندازه مناسب در بین مردم نهادینه شود چرا که مرغ ها با وزن کمتر دارای استخوان و چربی کمتری نسبت به مرغ های سنگین وزن بوده و از کیفیت بالاتری برخوردارند.

زینلی از اجرای مرحله اول طرح تولید و عرضه مرغ با وزن مناسب در این شهرستان از ابتدای شهریور ماه جاری خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس وزن مرغ تولیدی باید یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم باشد.

وی وزن مرغ تولیدی در مرحله اول اجرای طرح گفته شده را دو کیلوگرم ذکر کرد و افزود: پرورش مرغ های سایز مناسب دارای توجیه اقتصادی است چرا که در این حالت مرغ در سن حداکثر ۴۲ روزگی کشتار می شود و در نتیجه دوره پرورش مرغ در سال از چهار دوره به پنج تا شش دوره افزایش پیدا می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان با اشاره به اینکه این امر باعث کاهش پنج تا ۱۰ درصدی هزنیه نگهداری و پرورش مرغ در واحدهای تولیدی می شود، اظهار کرد: احتمال استفاده از دارو در مرغ های سنگین وزن به دلیل عمر طولانی تر و ابتلا به بیماری بیشتر است.

وی یادآور شد: مصرف مرغ های سایز باعث تضمین سلامت مصرف کنندگان و رونق صنعت مرغداری و اقتصاد کشور می شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید