Performancing Metrics

بن افلک کارگردان داستان آگاتا کریستی شد | اتاق خبر
کد خبر: 366716
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 01:34
در بازسازی سینمایی داستان کوتاه آگاتا کریستی، سازنده «آرگو» دوباره روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

به گزارش اتاق خبر، بن افلک در حال مذاکره با کمپانی فاکس است تا بازسازی درام دادگاهی «شاهدی برای تعقیب» را کارگردانی و در آن نقش آفرینی کند. کریستوفر کایزر فیلمنامه را می‌نویسد و افلک در همراهی با مت دیمون، جنیفر تاد و بنیاد آگاتا کریستی تهیه کنندگان آن خواهند بود.
در سال ۱۹۵۷ اقتباسی سینمایی از این داستان کوتاه محبوب آگاتا کریستی به کارگردانی بیلی وایلدر ساخته شد که تایرون پاور، مارلین دیتریش، السا لنچستر و چارلز لفتون در آن بازی کردند. این فیلم نامزد دریافت شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد برای لفتون و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای لنچستر شد. داستان فیلم که در اولد بیلی واقع در لندن به وقوع می پیوست، لفتون را دنبال می کرد که نقش وکیلی را بازی می کند که به دفاع از مردی (با بازی پاول) می پردازد که متهم به کشتن زنی شده است. اتهام او این بود که این زن بیوه را به خود علاقه مند کرده، او را متقاعد کرده در وصیت نامه اش از او نام ببرد و بعد او را به قتل رسانده است.
از تجربه های کارگردانی دیگر افلک می‌توان به فیلم «آرگو» که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد و همچنین «شب‌ها زندگی کن» اشاره کرد که در حال حاضر مراحل پس از تهیه آن در کمپانی برادران وارنر پشت سر گذاشته می‌شود. او همچنین برای همین کمپانی یک فیلم جداگانه بتمن هم کارگردانی خواهد کرد. افلک از دست اندرکاران دو فیلم دیگر کمپانی برادران وارنر یعنی «لیگ عدالت» و «حسابدار» هم هست. در فیلم اول او مسئولیت تهیه کنندگی اجرایی را بر عهده دارد و در «حسابدار» ساخته گوین او کانر که روز چهاردهم اکتبر اکران می شود، بازی می‌کند.
کایزر تهیه کننده اجرایی سریال «مستبد» ساخته شبکه اف اکس است. او همچنین یکی از خالقان سریال تلویزیونی «جمع پنج نفره» هم بود و بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، دو بار به مقام ریاست انجمن نویسندگان غرب آمریکا رسید.
«شاهدی برای تعقیب» دومین فیلم سینمایی کمپانی فاکس است که بر اساس یکی از داستان های آگاتا کریستی ساخته می شود. در حال حاضر کنت برانا به نیابت از این استودیو مشغول بازسازی «قتل در قطار سریع السیر» کریستی با نقش آفرینی لزلی اودوم جونیور است. «شاهدی برای تعقیب» در سال ۱۹۸۲ در قالب یک فیلم تلویزیونی هم بازسازی شد که رالف ریچاردسون، دبورا کر، بو بریجز، دونالد پلزنس، وندی هیلر و دایانا ریگ در آن بازی کردند.

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید