Performancing Metrics

ظرفیت تولید برق ایران به ۸۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 366762
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 05:27
همزمان با هفته دولت، ساخت ۱۲ نیروگاه جدید برق با ظرفیت تولید ۶ هزار مگاوات آغاز شد که در صورت بهره‌برداری ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور می‌کند.

اتاق خبر: از ابتدای سال جاری تاکنون با بهره برداری از ۱۰ واحد جدید نیروگاهی ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۴ هزار مگاوات افزایش یافته است.

درهمین حال، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت عملیات ساخت ۱۲ نیروگاه جدید با ظرفیت تولید ۶ هزار و ۸۴ مگاوات برق در کشور آغاز شده است.

بر این اساس تا چند روز آینده به طور رسمی عملیات اجرایی و کلنگ زنی ساخت ۱۲ نیروگاه برق در بندرعباس، بویین زهرا، خرم آباد، تبریز، زرند، قشم دو، شاهرود، چابهار، ارومیه، تهران، عسلویه و ماکو با اعتباری معادل ۱۷۸ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود با بهره برداری از این ۱۲ نیروگاه جدید برق، در قالب یک برنامه چهار ساله ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور کند، این درحالی است که یکی از برنامه های صنعت برق ایران در قالب اجرای برنامه ششم توسعه افزایش تولید برق کشور به بیش از یکصد هزار مگاوات است.

همسو با آغاز ساخت ۱۲ نیروگاه جدید، شهریورماه سال جاری سه نیروگاه جدید هم با ظرفیت تولید یکهزار و ۴۶۰ مگاوات به طور رسمی افتتاح خواهند شد ضمن آنکه این نیروگاه پیش از فرا رسیدن فصل تابستان و به منظور تامین برق مشترکان راه‌اندازی و به شبکه برق کشور سنکرون شده بودند.

در کنار بهره برداری و افتتاح رسمی سه نیروگاه برق حرارتی، شهریورماه سال جاری ۲۲ طرح تولید برق از انرژی‌های نو (نیروگاه‌های بادی و خورشیدی) از جمله نیروگاه بادی کهک قزوین، نیروگاه خورشیدی قم هم به بهره‌برداری خواهند رسید.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید