Performancing Metrics

تعداد واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی کشور ده برابر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 366813
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 09:44
معاون وزیرنفت ومدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون ۱۰۰واحد پالایشگاهی نفت و گاز و پتروشیمی درکشور فعال است درحالی که سه دهه قبل این تعداد فقط ۱۰واحد بود.

اتاق خبر: عباس کاظمی  ضمن حض ور در استان مرکزی و در جمع کارکنان شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، اظهار داشت: در دهه ۶۰ تنها پنج پالایشگاه نفتی، دو پالایشگاه گازی و سه واحد پتروشیمی در کشور فعالیت می کرد اما هم اکنون تعداد واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی کشور به ۱۰۰ واحد رسیده است.

وی افزود: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند یکی از واحدهای فعال پالایشگاهی کشور با تجهیزات و امکانات مدرن است که از ۶۴میلیون لیتر تولید روزانه بنزین در کشور، ۱۶میلیون لیتر آن در این پالایشگاه تولید می شود.

معاون وزیر نفت خاطرنشان ساخت: پالایشگاه شازند از اولین پالایشگاه های تولید بنزین باکیفیت و یورو۴ در کشور است و بنزین تولیدی در این پالایشگاه در چهار استان کشور از جمله استان تهران به مصرف می رسد.

روزانه ۷۲میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود

کاظمی با اشاره به میزان مصرف روزانه بنزین در کشور خاطرنشان ساخت: به طور میانگین روزانه بیش از ۷۲میلیون لیتر بنزین در کشور مورد مصرف قرار می گیرد که ۶۴میلیون لیتر از این میزان در داخل کشور تولید می شود.

وی تصریح کرد: هشت میلیون لیتر کسری تولید روزانه بنزین در کشور، از طریق واردات بنزین تامین می شود که امیداریم به زودی این رقم به پنج میلیون لیتر کاهش یابد و به سمت حذف واردات بنزین پیش رویم.

برنامه ریزی برای افزایش تولید و صادرات بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بنا داریم نه تنها سطح تولید بنزین را به حدی برسانیم که واردات آن متوقف شود، بلکه به نحوی برنامه ریزی کنیم که در آینده نزدیک از کشورهای صادرکننده بنزین باشیم.

کاظمی ادامه داد: در حال حاضر برخی فرآورده های نفتی همچون نفت سفید، گازوئیل، مازوت و سوخت جت و مازوت به خارج از کشور صادر می شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به حوادث و اتفاقاتی که در صنعت نفت طی نیم قرن اخیر رخ داده، افزود: طی ۵۰ سال اخیر بیش از ۵۰۰واقعه آتش سوزی در واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی کشور رخ داده که خوشبختانه به دلیل اقدام به موقع هیچکدام خسارت های مالی و جانی سنگین در بر نداشته است.

وجود ۱۴هزار کارمند و بازنشسته صنعت نفت در استان مرکزی

وی با اشاره به تعداد کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت در استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴هزار فعال حوزه صنعت نفت و همچنین بازنشسته این صنعت در استان مرکزی وجود دارد که این تعداد، ضرورت ارائه خدمات به آنها را دوچندان می کند.

کاظمی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به کارکنان صنعت نفت، افزایش زیرساخت های ارائه خدمات درمانی این صنعت در دستور کار قرار دارد و در این رابطه در استان مرکزی، یک کلینیک درمانی در اراک، دو کلینیک درمانی در مهاجران و دو کلینیک نیز در پالایشگاه و پتروشیمی شازند مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران خاطرنشان ساخت: ۱۴ درصد از درآمد صنعت نفت کشور در حوزه بهداشت و درمان به کار گرفته می شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید