Performancing Metrics

ظرفیت بانک ها باید در حمایت از رونق تولید متمرکز شود | اتاق خبر
کد خبر: 366814
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 09:46
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بانک مرکزی و نظام بانکی مکلف است ظرفیت خود را در حمایت از رونق تولید متمرکز کند.

اتاق خبر: ولی الله سیف در حاشیه بیست و یکمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال سال حساس اقتصادی برای کشور است و به همین جهت بود که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تاکید داشتند.

وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات مکمل بعدی بر حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تاکید داشتند، افزود: هرچند واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در اقتصاد کشور موثر هستند اما بعضی از ویژگی های مثبت از جمله تثبیت اشتغال در سراسر کشور را دارا نیستند.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ادامه داد: ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش شکاف توسعه در مناطق مختلف کشور یکی از ویژگی های مثبت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است از اینرو باید این واحدها مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: هم اکنون اولویت اصلی در حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت تسهیلات برای تامین گردش مالی است.

سیف به روند کاهشی رکود در کشور و رسیدن آن از ۶.۸ درصد منفی به سه درصد مثبت اشاره و تصریح کرد: به دلیل شوک نفتی در سال گذشته نتوانستیم به دستاوردهای مناسبی کسب کنیم و امسال بنا داریم با برنامه ریزی آن ها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تک رقمی شدن تورم و تثبیت آن نبابد منجر به غفلت در اجرای برنامه های خارج از رکود شود، خاطر نشان کرد: در اوایل سال پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و خروج از رکود بنگاه های اقتصادی راکد در دستور کار قرار گرفت و با وجود تنگناهای مالی، تحقق آن بسیار آسان است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ممنوعیت ها و محدودیت های گذشته لازم الجراست، متذکر شد: توافق با بنگاه های اقتصادی و اغماض برای اشکالات موجود دائمی نیست و تلاش داریم با پرداخت تسهیلات برای خروج از رکود و افزایش تولید به بنگاه های تولیدی و اقتصادی فرصت جدیدی بدهیم تا تحرک در تولید و ایجاد اشتغال را شاهد باشیم.

سیف خواستار کمک مسئولان استانی برای وصول مطالبات معوق بانک ها شد و تاکید کرد: باید دقت شود تا با منابع محدود تسهیلاتی شاهد بیشترین اثر بخشی در تولید استان باشیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید