Performancing Metrics

فرهنگسازی استفاده از کالای داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 366836
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 10:41
 رییس خانه اقتصاد ایران گفت: فرهنگ استفاده از کالای داخلی نه تنها در مدارس بلکه باید از مهد های کودک آغاز و در کودکان نهادینه شود. معلمان در کنار آموزش مطالب درسی باید دانش آموزان و آینده سازان جاممعه اسلامی را با مزایای استفاده از کالاهای داخلی آشنا کنند

اتاق خبر: ابراهیم جمیلی بر لزوم نظارت صحیح بر فرایند توزیع کالا در کشور تاکید کرد و افزود: نظارت غلط بر توزیع موجب خارج شدن بازار از ریل واقعی خود می شود .

رییس خانه اقتصادی ایران گفت: از طریق سیستم اتحادیه و تشکل ها باید بر قیمت، کیفیت و توریع کالا نظارت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در توسعه نظارت های مردمی در جامع دارند افزود: نظارت و کنترل یکی از اجزای اصلی مدیریت در تولید است به طوری که بدون توجه به این جزء سایر ارکان مدیریت مثل برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تصمینی برای انجام درست آنها وجود ندارد.

جمیلی با بیان اینکه تبلیع کالاهای بی کیفیت داخلی ضد تولید ملی است اظهار کرد: تولیدکننندگان داخلی اگر بخواهند جایگاه ویژه ای برای فروش کالاهای خود پیدا کنند باید از شیوه های مدیت علمی استفاده و از روش مدیریت سنتی به شدت خودداری کنند .

رییس خانه اقتصاد ایران گفت:  برای ترویج خرید کالاهای ایرانی و گسترش آن در سراسر کشور شرکت های تولید کننده باید با افزایش کیفیت، کاهش قیمت و ایجاد طراحی های متناسب با جوامع امروز به رقابت در بازار های  دنیا بپردازند.

وی افزود: از سوی دیگر جدا از بحث کیفیت کالاها جلوگیری از ورود اجناس قاچاق به کشور توازن میان تولید ومصرف و ایجاد بستر رقابتی با کالاهای خارجی می تواند از مهم ترین راهکارهای ترویج مصرف کالا در کشور باشد.

جمیلی اذعان داشت: با بهبود تولید کالای ایرانی و کاهش قیمت ها به طور قطع علاوه بر اینکه اشتغالزایی ایجاد می شود اقتصاد کشور نیز در راستای اهتمام اقتصاد مقاومتی تقویت خواهد شد.

وی گفت: مصرف کننده داخلی در صورتی تمایل دارد از کالای ایرانی و ملی حمایت کندن که آن کالا و خدمات از کیفیت بیشتری برخودرار باشد و بتواند رضایتش را تامین کند.

ریس خانه اقتصاد ایران افزود: در سال های اخیر قاچاق و کالاهای  نامرغوب خارجی در بازار کشور اقتصاد را آسیب پذیر، درآمد های ملی را کاهش، بیکاری و آسیب های اقتصادی و اجتماعی را افزایش داده و رونق داخلی را از بین برده است.

منبع: صمت

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید