Performancing Metrics

افزایش تولید فولاد خام در ایران و جهان | اتاق خبر
کد خبر: 366888
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 20:18
جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد (ورلد استیل) نشان داد تولید فولاد خام در سراسر جهان از جمله ایران در ماه میلادی گذشته افزایش یافته است.

اتاق خبر: این آمار نشان داد تولید جهانی فولاد خام در ژوییه سال ۲۰۱۶ نسبت به ژوییه سال ۲۰۱۵ به میزان ۱.۳۶ درصد رشد کرده و به ۱۳۳.۷۴ میلیون تن رسیده است. با این همه آمار تولید جهانی در ژوییه ۱.۴۶ درصد نسبت به تولید ژوئن کاهش داشت.

بر اساس گزارش متال بولتن، مجموع تولید فولاد جهان در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۶ به به ۹۲۹.۶۳ میلیون تن رسید که به میزان ۱.۲۵ درصد نسبت به تولید ۹۴۱.۳۵ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان داد.

آسیا

تولید فولاد خام آسیا در ژوییه به ۹۲.۲۴ میلیون تن رسید که ۲.۸۳ درصد نسبت به ۸۹.۷۰ میلیون تن در ژوییه سال ۲۰۱۵ رشد داشت.

تولید چین در همین مدت ۲.۶۰ درصد رشد کرد و به ۶۶.۸۱ میلیون تن در مقایسه با ۶۵.۱۲ میلیون در ژوییه سال گذشته رسید.

تولید فولاد خام ژاپن در ماه میلادی گذشته به ۸.۸۹ میلیون تن رسید که ۰.۵۰ درصد نسبت به ۸.۸۴ میلیون تن در ژوییه سال گذشته افزایش داشت.

تولید هند بر مبنای سال به سال به میزان ۸.۰۹ درصد در ژوییه افزایش یافت و به ۸.۰۸ میلیون تن رسید و تولید کره جنوبی با ۱.۵۲ درصد رشد، به ۶.۰۱ میلیون تن بالغ شد.

اروپا

تولید فولاد خام اتحادیه اروپا ۱۲.۹۹ میلیون تن در ژوییه بود که ۴.۵۸ درصد نسبت به ۱۳.۶۱ میلیون تن در ژوییه سال گذشته کاهش نشان داد.

تولید فولاد خام در آلمان بر مبنای سال به سال با ۶.۰۹ درصد کاهش به ۳.۳۹ میلیون تن و در ایتالیا با ۶.۱۶ درصد افزایش، به ۲.۰۵ میلیون تن رسید.

تولید انگلیس با ۲۷.۲۸ درصد کاهش، به ۶۶۱ هزار تن و تولید لهستان با ۲۱.۴۷ درصد کاهش، به ۶۰۰ هزار تن بالغ شد.

تولید فولاد سوئد ۸۹.۵۳ درصد در ژوییه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۳۲۶ هزار تن رسید، تولید کروواسی به صفر رسید در حالیکه در ژوییه سال گذشته ۹ هزار تن تولید داشت.

قاره آمریکا

تولید فولاد خام در آمریکای شمالی در ژوییه ۰.۴۴ درصد کاهش سال به سال داشت و به ۹.۷۲ میلیون تن در مقایسه با ۹.۷۷ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

تولید در ایالات متحده آمریکا در همین مدت ۲.۱۳ درصد کاهش یافت و از ۷.۰۳ میلیون تن به ۶.۸۸ میلیون تن رسید.

تولید مکزیک با ۸.۷۷ درصد رشد به ۱.۶۵ میلیون تن و تولید کانادا با ۳.۴۶ درصد رشد به ۱.۱۴ میلیون تن بالغ شد.

در آمریکای جنوبی، تولید برزیل با ۵.۹۸ درصد کاهش، به ۲.۷۱ میلیون تن و تولید آرژانتین با ۱۷.۴۰ درصد کاهش، به ۳۵۶ هزار تن رسید.

تولید ونزوئلا در ژوییه امسال ۸۸.۸۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵ هزار تن رسید در حالیکه در ژوییه سال گذشته ۱۳۵ هزار تن بود.

اتحادیه کشورهای مشترک المنافع

تولید فولاد خام اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (CIS) در ژوییه به ۸.۷۷ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۸.۵۴ میلیون تن در ژوییه سال گذشته، ۲.۷۸ درصد رشد نشان داد.

تولید روسیه با ۰.۹۱ درصد رشد سال به سال از ۶.۰۸ میلیون تن در سال گذشته به ۶.۱۳ میلیون تن رسید در حالیکه تولید اوکراین با ۱۰.۵۵ درصد رشد سال به سال، از ۱.۸۷ میلیون تن به ۲.۰۷ میلیون تن بالغ شد.

آفریقا و خاورمیانه

تولید فولاد خام ایران در ماه میلادی گذشته ۶.۱۳ درصد رشد کرد و به ۱.۳۵ میلیون تن رسید در حالیکه مدت مشابه سال گذشته ۱.۲۷ میلیون تن بود.

تولید ترکیه در همین مدت به ۲.۶۶ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۲.۵۰ میلیون تن در ژوییه سال گذشته، ۶.۸۴ درصد رشد داشت در حالیکه تولید آفریقای جنوبی با ۱۰.۹۴ درصد کاهش، به ۵۲۱ هزار تن رسید.

تولید عربستان سعودی با ۱۵.۲۵ درصد کاهش، به ۴۰۰ هزار تن و تولید مصر با ۲۰.۱۹ درصد کاهش، به ۳۴۰ هزار تن رسید.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید